آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

درمان لک صورت با روغن کرچک

یکی از عارضه های پوستی که برای هر کس ممکن است رخ بدهد، لکه های صورت است. برای مثال شاید شما نیز تا به حال این تجربه را داشته اید که لکه های قهوه ای و یا قرمز روی صورتتان ایجاد شود.و یابه خاطر آلاینده‌های هوا دچار مشکل و بیماری پوستی شوید اگر چه غالبا این عارضه های پوستی قابل رفع و موقتی است اما آیا می دانید این مشکل به چه دلایلی در صورت رخ می دهد؟  آیا با روش ها درمانی آن آشنا هستید؟ با مطالعه این مقاله مطالب ارزشمندی را در مورد روش درمان لک صورت با روغن کرچک یاد می‌گیرید.

درمان لک صورت با روغن کرچک
درمان کک و مک با روغن کرچک؟

دلایل بروز لک های صورت:

  • بارداری

نوع رایجی از لکه های صورت در خانم ها، ناشی از بارداری است. در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی، تغییر متابولیت های بدن و حتی بنا به دلایل ارثی،  لکه های قهوه ای در چانه و پیشانی خانم ها رویت می شود که تحت عنوان ملاسما شناخته شده اند.

  • تغییرات هورمونی در بدن

در دوران بلوغ، تغییرات هورمونی در دوران بارداری و یا تغییرات ناشی از مصرف قرص های ضد حاملگی منجر به ایجاد لکه هایی در صورت می گردد.

  • کک و مک

این نوع لکه ها که اندازه آن ها قابل تغییر است، در اغلب افراد دیده شده و بیشتر ریشه ارثی دارد. جالب است بدانید که کک و مک در تابستان بزرگ و عمیق و در تابستان با کاهش در تعداد، رنگ آن ها روشن تر می گردد.

  • لکه های ناشی از تابش نور خورشید

علت اینکه متخصصین پوست اکیدا توصیه می کنند حتما قبل از خروج از منزل کرم ضد آفتاب بزنید این است که نور خورشید دارای اشعه های فرابنفش است که به سلول های پوستی آسیب وارد می کند. خوشبینانه ترین حالت این است که صورت شما دچار لکه های قهوه ای رنگ می گردد اما آیا می دانید اگر مراقبت های لازم را به عمل نیاورید، پوست شما به سرطان مبتلا می گردد؟

استفاده از روغن کرچک برای درمان لک های صورت

درمان لک صورت با روغن کرچک
استفاده از روغن کرچک برای درمان لک صورت

قطعا وجود لکه های صورت برای هر فرد به ویژه برای خانم ها آزار دهنده است اما این بدان معنا نیست که راهی برای درمان وجود ندارد. اگر شما به یک متخصص پوست مراجعه نمایید، متناسب با تیپ پوستی شما و دلیل بروز این عارضه، روش درمان مشخصی را در پیش می گیرد.
اما در این قسمت از مقاله ما یک روش درمانی عالی و بسیار موثر را پیشنهاد می کنیم که البته قبل از هر چیز باید تایید پزشک معالج برای استفاده از این روش جهت درمان لکه های صورت خود را دریافت نمایید. کافی است کمی روغن کرچک در اختیار داشته باشید.

حتی اگر بتوانیم با روش های ذکر شده کک و مک را درمان کنیم باید بدانید این روش ها همیشگی نیست و باید از پوست خود بخصوص در برابر آفتاب و یا سرما در فصول سرد مراقبت کنید.و با نظر پزشک از کرم های ضد لک استفاده کنید.

حتما این سوال برای شما پیش آمده است که روغن کرچک چگونه می تواند درمان کننده لکه های صورت باشد. تحقیقات نشان داده است که روغن کرچک حاوی مقادیر زیادی از امگا 3 است که به شدت می تواند رنگدانه های پوست را کاهش دهد. پوست انسان دارای منافذی است که امکان ورود روغن به زیر پوست را فراهم نموده و در نتیجه از این طریق اثر گذار خواهد بود. جالب است بدانید که شما با استفاده از روغن کرچک علاوه بر اینکه از لکه های پوستی خود راحت می شوید بلکه به دلیل داشتن خاصیت هیدراته، پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

مهمترین خواص روغن کرچک برای لک صورت

مزیت های روغن کرچک برای پوست
طب سنتی در درمان لک صورت با روغن کرچک

لازم است بدانید که روغن کرچک چه مزیت هایی برای پوست شما داشته و به عنوان یک ماسک بسیار عالی برای درمان لک صورت شناخته شده است.

درمان لک صورت ناشی از جوش های پوستی با روغن کرچک

در این روغن، اسید ریزینولئیک وجود دارد که به شدت خاصیت ضد میکروبی داشته و در نتیجه درمان کننده آکنه و جوش های صورت است.

ترمیم رنگ پوست

از آنجایی که کرچک به رشد بافت های سالم پوست کمک می کند، در نتیجه لکه های صورت را از بین برده و نهایتا پوست شما یکدست می شود.

نرم کننده پوست

همانگونه که ذکر شد، روغن کرچک به دلیل داشتن اسیدهای چرب فراوان، طراوت و شادابی پوست شما را زیاد خواهد کرد. در واقع خاصیت آبرسانی نیز دارد.

تقویت کننده پوست

روغن کرچک غنی از مواد مغذی است و بنابراین پوست شما را تقویت خواهد کرد. جالب است بدانید که این مواد سریعا توسط پوست شما جذب می شود و به مرور زمان با استفاده از ماسک های حاوی روغن کرچک، اثرات آن را شاهد خواهید بود.

از بین بردن قرمزی جای جوش صورت

از بین بردن قرمزی جای جوش صورت با روغن کرچک
روغن کرچک و از بین برد جای جوش

از دیگر عارضه های پوستی که ممکن است برای هر کدام از ما به ویژه در دوران بلوغ رخ بدهد، جوش های پوستی است که بعد از برطرف شدن، لکه های قرمز رنگ از خود به جا می گذارند. در واقع زمان که آکنه روی پوست رویت می شود، از دو جنبه نگرانی خواهیم داشت. از یک سو باید جوش های صورت را درمان نموده و در ادامه، به فکر راهی برای رفع جای جوش ها باشیم.هم چنین روغن کرچک برای از بین بردن جای جوش هم کاربرد دارد البته بدون مشورت با پزشک استفاده نگردد.

دلیل قرمزی جای جوش:

در ابتدا لازم است بدانیم که چرا این عارضه می دهد. اگر شما به این عارضه دچار شده باشید، حتما متخصصین به شما بارها توصیه کرده اند که جوش ها را دستکاری نکنید چرا که با دستکاری آن ها، سلول ها آسیب دیده و در نتیجه بعد از درمان، جای آن ها قرمز خواهد شد. در واقع ایجاد جوش به دلیل گشاد شدن رگ های خونی، به اندازه کافی پوست را قرمز می کند و شما نباید با آسیب زدن بیشتر، شدت قرمزی را بیشتر کنید.

درمان قرمزی جای جوش:

در ابتدا توصیه می کنیم برای درمان، حتما از متخصص خود سوال کرده و به هیچ عنوان سر خود عمل نکنید. ما در این قسمت از مقاله، چند روش درمانی را توضیح می دهیم که به صلاح دید پزشک، درمان با هر کدام از این روش ها آغاز می گردد:

  • استفاده از کرم های پوستی
  • لیزر درمانی
  • لایه برداری
  • استفاده از ژل های لایه بردار
  • استفاده از روغن های گیاهی همانند روغن کوچک
  • میکرودرم
  • میکرونیدلینگ
  • مزونیدلینگ

امیدواریم که با مطالعه این مقاله با روش‌های درمان لک صورت با روغن کرچک و فواید این روغن برای پوست آشنا شده باشید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله های آموزش استفاده از ماسک ماست و گلاب و آموزش درمان جوش صورت با عسل را نیز مطالعه کنید.

منبع:

https://www.healthline.com/health/castor-oil-for-face

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code