آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

چگونه بهترین کرم ضد لک را متناسب با پوست‌مان انتخاب کنیم؟

پوست یکی از مهمترین و حساس ترین نقاط بدن می باشد که بسیار با ید به آن رسیدگی شود.اگر میخواهید زیبا و جذاب و مرتب دیده شوید به سلامت پوست بدن و مخصوصا صورتتان و نکات بهداشتی و پزشکی بسیار اهمیت دهید. و بدانید که حتی وجود یک لکه بسیار ریز روی صورت تان می‌تواند چهره شما را نامناسب جلوه دهد. اگر صورت شما لک دارد و می‌خواهید آن را رفع کنید ما در این مقاله به معرفی بهترین کرم ضد لک متناسب با پوست‌تان پرداخته ایم پس به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله در کنار ما باشید.

از حساس ترین نقاط بدن که همواره در معرض خطرات و آسیب های زیادی می‌باشد پوست بدن می‌باشد. سلامت پوست بدن به موارد و عوامل بسیار زیادی از جمله مشکلات اندامهای داخلی مثل غدد،گوارش، معده، نور مستقیم آفتاب، مشکلات‌ گوارشی، سرما و گرما و رطوبت، درجه هوا، بارداری یا پیری بستگی دارد.

بهترین کرم ضد لک -پرسی
درمان لک های صورت

لکه های پوستی چه هستند؟

لکه های پوستی در واقع نقاط یا لکه های تیره تر از پوست هستند که روی پوست شما دیده می‌شوند و اگر بخواهیم آنها را درجه بندی کنیم معمولاً به سه دسته تقسیم می شوند که شامل رنگ قهوه ای روشن یا تیره  رنگ های قهوه ای مایل به خاکستری و یا رنگ های سیاه روی پوست دیده می‌شوند. افرادی که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند و پوستشان به صورت مستقیم با آفتاب ارتباط برقرار می‌کند ممکن است در نواحی مثل صورت گردن و شانه‌ها ساعد و دستشان و کلاً مناطقی که در معرض آفتاب هستند دچار لکه شوند اما لکه ها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به صبحبت در مورد هر یک از آن‌ها و کرم مناسب برای استفاده و مقابله باآن ها را معرفی می کنیم.

لکه های آفتابی اولین نوع لک ها هستند که در اثر مقابله با نور آفتاب به وجود می آید. این لکه ها کوچک هستند و معمولاً به رنگ‌های قهوه‌ای روشن یا کمرنگ و تیره دیده می‌شوند. افرادی که بیشتر در مناطق گرمسیر و مناطقی که با نور آفتاب بیشتری در تماس هستند دیده می‌شوند و ممکن است که در زمستان ها این لکه‌های تیره، کمرنگ شوند و یا حتی از بین بروند اما با شروع دوباره فصل گرم این لکه ها را می توانید روی پوست بدن تان ببینید. اگر بخواهیم روش مراقبتی و جلوگیری از این نوع لکه ها را نام ببریم بهترین روش مراقبه و جلوگیری از آن استفاده از پوشش مناسب می باشد و یا استفاده از ضدآفتاب و کلاه و عینک می باشد. به طوری که اگر این موارد را رعایت کنید می‌توانید به راحتی از به وجود آمدن این لکه ها جلوگیری کنید .

نوع دوم لکه ها کک و مک می باشد که این نوع از لک ها معمولاً ارثی و وراثتی می باشند و علت خاصی ندارند و از بچگی روی پوست وجود دارند و نمی‌توان از به وجود آمدن آنها جلوگیری کرد و تنها راه از بین بردن آن ها استفاده از لیزر است و اگر می‌خواهید آن را به طور کامل محو کنید سعی کنید از پیلینگ یا کرم ها با رنگ تیره تر که پوشانندگی بیشتری دارند استفاده کنید. البته اگر بخواهید درباره خاصیت درمانی روغن کرچک برای لک صورت اطلاعات بیشتری داشته باشید این مقاله را حتما مطالعه کنید.

نوع دیگری از لکه ها که در افراد سفید پوست  بسیار شایع می باشد،لکه‌های پیری می‌باشد که معمولاً از سن ۶۰ سالگی به بالا در افراد  دیده می‌شود. این لکه ها هم مثل لکه های نور آفتاب لکه های کوچکی هستند که به رنگ قهوه‌ای دیده می‌شوند و اکثراً زیر چشم یا روی دست ها و روی صورت دیده می شوند. نمونه این لکه ها را به جز افراد پیر می‌توانید در جوانان هم ببینید که علت به وجود آمدن آنها آفتاب سوختگی می‌باشد.هر چه سن بالاتر می رود پوست طراوت و نشاط خود را کم کم از دست می دهد و سریعتر نسبت به آفتاب واکنش می دهد و لکه ها در این سنین خیلی بیشتر از سنین جوانی پیدا می شوند؛ و علاوه بر این ها ممکن است نوع دیگری از لک های برجسته هم روی پوست ایجاد شود، که به آنها لکه‌های زیگیلی هم گفته می‌شود و معمولاً اندازه آنها بین دو تا ۳۰ سانتی متر می باشد و به رنگ قهوه ای هستند.

نوع دیگری از لک ها که بسیار خطرناک هستند و در گذر زمان امکان تبدیل شدن آن ها به سرطان پوست نیز بالا می باشد،که های پوستی اکتینیک کراتوزیس است . این لکه ها معمولاً کوچیک و یا حتی بزرگ هم دیده می‌شوند و رنگ آنها می‌تواند قهوه ای کم رنگ، قهوه ای پررنگ و یا حتی قرمز هم باشد.خصوصیت بارزی که این نوع از لکه ها دارند این است که  زمانی که آنها را لمس کنید زبر و خشن هستند که بعدها ممکن است به سرطان پوست تبدیل شوند.دالبته بهتر از این لکه ها را از همان ابتدا کی دیده می شوند با استفاده از لیزر از بین برد تا از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری کرد.

البته همه لکه ها به راحتی به وسیله لیزر از بین منمی روند برای مثال کک و مک ممکن است به صورت موقتی با استفاده از لیزر از بین ببرد اما دوباره با قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت برمیگردند. در واقع درست است که لیزر لکه ها را از بین می‌برد اما نباید فراموش کنیم که وجود نور آفتاب باعث تشدید و یا دوباره پیدا شدن این لکه ها یا حتی ایجاد لکه های جدید میشود.

در بالاتر به شما توضیح دادیم که لکه ها عوامل مختلفی دارند که از بارزترین آنها به لکه های ناشی از آفتاب اشاره کردیم و گفتیم می توان به راحتی از بروز آنها با استفاده از کرم ضدآفتاب و پوشش مناسب جلوگیری کرد.

مورد بعدی لکه های بارداری هستند

این لکه ها به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن اتفاق می‌افتد و به دلیل سیستم امنیتی بدن در زمان بارداری ممکن است به وجود بیایند و در اکثر افراد بعد از اتمام این دوران به مرور زمان از بین می‌روند.

لکه های بعدی لکه های جای زخم هستند

برای مثال افرادی که جوش میزنند یا بدنشان زخم میشود در اثر کندن جوش ها و زخم ها باعث می‌شوند که به بافت‌های پوست آسیب برسانند و به مرور زمان تبدیل به زخم می‌شود.

 

کرم ضد لک -پرسی
انواع کرم های ضد لک

حالا که به طور کامل با انداع لکه ها آشنا شدیم  می‌خواهیم بهترین کرم ضد لک مناسب را برای پوست های مختلف را به شما معرفی کنیم.

اولین نکته‌ای که شما باید بدانید این است که یک کرم ضد لک مناسب از چه مواد غذایی ساخته شده است؟

وجود ویتامین c آزلایک اسید کوجیک اسید آروتین نیاسین آمید گلایولیک اسید از مواردی هستن که کمک میکنند تا یک ضدلک در رتبه ی عالی قرار بگیرد.

کرم ضد لک‌مناسب برای پوست های چرب چه خصوصیاتی دارد؟

اگر شما پوست چربی دارید سعی کنید از کرم ضد لکی استفاده کنید که در ساخت آن از هیالورونیک اسید استفاده شده باشد وجود این ماده سبب میشود تا از تجمع چربی اضافی روی پوست وایجاد جوش های احتمالی  جلوگیری کند.

در ساخت کرم ضد لک مناسب برای  پوست خشک از چه ماده ای استفاده می شود؟ 

و اگر شما پوست خشکی دارید از کرم های ضدلکی استفاده کنید که از گلیسیرین در ساخت آن استفاده شده باشد،وجود گلیسیرین به پوست شما کمک می کند تا چربی از دست رفته را تامین کند و به پوستتان لطافت می بخشد. البته استفاده از کرم ضد لک به تنهایی کافی نیست .سعی کنبد حتماً مراقبت های پوستی را انجام دهید و یکی از این مراقبت ها که بسیار به شما توصیه می کنیم استفاده از شوینده های مناسب پوست خشک یا چرب تان می باشد؛ همچنین بعد از استفاده از ضد لک سعی کنید از یک مرطوب کننده و آبرسان برای پوست تان استفاده کنید تا کمبود های ویتامین و آبرسانی پوست تان تامین شود

در ساخت یک کرم ضد لک مناسب باید از چه موادی استفاده نشود؟

وجود ماده هیدروکینون در یک کرم ضدلک ممکن است که باعث شود لکه های شما از بین برود چرا که این ماده از قویترین و بهترین ماده ها در ترکیب ضد لک ها می باشد و تا غلظت ۲ درصد شما می توانید از آن استفاده کنید، اما اگر غلظت آن بیش از ۲ درصد شود حتماً باید با پزشک متخصص مشورت کنید و سپس از آن استفاده کنید. درست است که این مواد به راحت لکه ها را از بین می‌برد اما باید توجه داشته باشید که  معایب زیادی هم دارند.

پماد هیدروکینون به مرور زمان سلول‌های پوستی را از بین می‌برد و در صورتی که شما سلول‌های پوستی نداشته باشید دیگر پوست تان نمی تواند هیچ رنگدانه‌ای را تولید کند.در واقع این ماده به نوعی مثل رادیکال آزاد موجب می شود که در گذر زمان باعث ایجاد تغییرات ژنتیکی و یا حتی جهش سلولی شود به این اثر اثر سیتوتوکسیک میگویند.

در پایان سعی کردیم که تمام مطالبی را که شما برای استفاده از یک کرم ضدلک مناسب نیاز دارید به شما اطلاع دهیم. ولی اگر قصد استفاده از کرم ضد لک مناسب را دارید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین کرم ضدلک را با توجه به ویژگی های پوستتان به شما معرفی کند.

این نکته را هم فراموش نکنید که استفاده از کرم های ضدلک در طولانی مدت باعث می شود پوستتان بسیار ضعیف شود علاوه بر نکات بالا می توانید از ضدلک های طبیعی نیز استفاده کنید .

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code