آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

رازهای زیبایی و جذابیت و درمان جوش‌های زیر پوستی

اگر شما از جمله کسانی هستید که به زیبایی و جذابیت اهمیت بسیار زیادی می دهید باید بدانید که پوست از مهمترین اجزای صورت میباشد که تأثیر بسیار بسزایی در جذابیت چهره شما دارد.اگر میخواهید چهره تان بسیار زیبا به چشم بیاید و در نگاه اول بسیار جذاب باشید حتما باید به سلامت و زیبایی پوستتان بسیار اهمیت بدهید، درمان جوش‌های زیر پوستی صورت یکی ازمشکلاتی است که بسیاری از افراد را درگیر می‌کند و زیبایی و طراوت چهره شان را به هم میزند. در ادامه این بحث می خواهیم با شما راجع به درمان جوش‌های زیر پوستی صحبت کنیم و رازهای داشتن چهره ای زیبا و بدون جوش را به شما بگوییم.

درمان جوش‌های زیر پوستی

چگونه می‌توانیم پوستی صاف و جذاب داشته باشیم؟

برای داشتن پوستی زیبا و جذاب ابتدا باید سعی کنیم که ایراد های پوست را از بین ببریم که در بالاتر گفتیم یکی از این ایرادها جوش های صورت می باشند.

برای از بین بردن جوش های صورت راه حل های بسیار زیادی وجود دارد یکی از عمده‌ترین آنها مراجعه به پزشک متخصص و رعایت رژیم ها و استفاده از دارو و گذراندن دوره طول درمان می‌باشد. اما اگر شما از کسانی هستید که به روش‌های سنتی بیشتر اعتقاد دارید به شما روش های استفاده و درمان سنتی را پیشنهاد می کنیم.

ماسک‌های بسیار زیادی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که سعی می کنیم مواد اولیه و مورد نیاز و نیز روش استفاده از هر یک از آنها را به شما توضیح دهیم.یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جوش های زیر پوستی کمپرس آب گرم می باشد کافیست شما داخل یک کیسه پارچه ای آب گرم بریزید و آن را روی پوست تان قرار دهید، و اگر دسترسی به کیسه آب گرم برای نگهداری آب گر ندارید، می توانید یک پارچه تمیز را در آب گرم قرار دهید و پس از اینکه به طور کامل رطوبت آب را جذب کرد، آن را روی صورتتان و در مرحله جوش ها  قرار دهید، اگر مشتاق تاثیرگذاری بیشتر هستین سعی کنید در روز چندین بار این کار را تکرار کنید.

روش دومی که از آن برای درمان جوش‌های زیر پوستی استفاده می‌شود استفاده از کیسه‌های چای لیپتون می‌باشد، کافی است ان را در آب گرم قرار داده و سپس روی پوستتان بگذارید.

روغن درخت چای برای درمان جوش‌های زیر پوستی:

روش بعدی که بسیار برای از بین بردن جوش های زیرپوستی توصیه می شود، استفاده از روغن درخت چای می باشد. روغن درخت چای دارای بیشینه ای طولانی در طب سنتی می باشد و فواید بسیار زیادی دارد. برای استفاده کردن از آن باید یک دهم روغن را با ۹ دهم آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از گوش پاک کن آغشته شده به روغن چای آن را روی جای جوش ها بزنید و ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه می توانید صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. پس از استفاده از آن حتماً از آبرسان برای شفافیت پوست تان استفاده کنید.

درمان جوش‌های زیر پوستی

خمیردندان:

روش بعدی که بسیار سریع و بسیار پر کاربرد می باشد استفاده از خمیردندان می باشد. خمیر دندان ها با توجه به خاصیت ضد باکتری که دارند می‌توانند خیلی سریع التهاب جوش ها و همچنین جوش های زیر پوستی را از بین ببرند. نکته قابل توجه ای که در هنگام استفاده از خمیردندانی باید به آن توجه کنید این است که خمیر دندان ها با توجه به خاصیت اسیدی که دارند، نباید بیشتر از دو ساعت روی پوست استفاده شوند و ممکن است باعث سوختگی پوست شوند.

عسل معحزه ای برای درمان جوش های زیرپوستی:

از قدیم گفتند که عسل درمان هر دردی است .عسل با توجه به خاصیت های درمانی بسیار زیادی که دارد برای از بین بردن جوش های زیر پوستی نیز بسیار توصیه می شود. بدین صورت که شما می توانید یک پنبه را با مقداری ازعسل آغشته کنید و سپس آن را در محل جوش زیر پوستی قرار دهید. معمولاً زمان استفاده از آن از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه می باشد. میتوانید از این ماسک چندبار درطول روز استفاده کنیو  تاثیرگذاری آن را به وفور حس کنید.

هم چنین میتوانید از ترکیب های عسل با سایر ماسک ها نیز استفاده کنید، برای مثال می توانید از ترکیب عسل و دارچین و یا عسل و سیب رنده شده استفاده کنید، و این ترکیب را به صورت ماسک روی صورت یا محل جوش ها قرار دهید. این کار علاوه بر اینکه جوش های زیر پوستی شما را از بین می‌برد،  باعث لطافت و آبرسانی پوست نیز می شود.

شیر درمان موثر جوش های زیرپوستی:

شیر پاستوریزه یا محلی یکی دیگر از ماسک هایی می باشد که بسیار برای  صورت توصیه می شود. شیر خاصیت های درمانی بسیار بالایی دارد از جمله از بین بردن جای جوش و لک و همچنین درمان جوش‌های زیر پوستی اگر میخواهید تاثیرگذاری شیر بیشتر شود به شما توصیه می‌کنیم که از شیر سرد استفاده کنید و با استفاده از پنبه ای که به شیر آغشته شده است آن را به صورت خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه می‌توانید با آب ولرم آن را شستشو دهید. البته در برخی از موارد نیز برخی از پزشکان طب سنتی پیشنهاد می کنند که مقداری نان را با شیر آغشته کنید و سپس در محل جوش بگذارید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

البته من به شما توصیه می کنم که پس از استفاده از هر یک از این ماسک ها از یک کرم آبرسان برای پوست و یا ویتامین e استفاده کنید تا خیلی سریع نتیجه و اثر بخشی آن را ببینید و پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

آبلیمو اثربخش و درمان سه سوته جوش های زیرپوستی:

یکی از بهترین روش های درمان جوش‌های زیرپوستی استفاده از ماسک آبلیمو میباشد. آبلیمو با توجه به خاصیت اسیدی که دارد میتواند با از بین بردن باکتری های سطح پوست پوست را شفاف و پاکسازی کند و هم‌چنین نتیجه و اثر بخشی بسیار بالایی روی جوش های زیر پوستی دارد.

اگر‌شما جز آن دسته از افراد می‌باشید که پوست خشکی دارید و میترسید که استفاده از آبلیمو موجب سوختگی پوستتان شود به شما توصیه می‌کنیم از مقداری گلاب در این ترکیب استفاده کنید و سپس آن را به پوستتان بمالید و ماساژ دهید و سپس بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

درمان جوش‌های زیر پوستی

درمان موثر جوش های زیرپوستی و شفافیت پوست با آلوئه ورا:

آلوئه ورا معجزه ای برای پوست و از درمان جوش‌های زیر پوستی است و یکی از بهترین روشهای درمانی و سنتی برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی می باشد.برای استفاده از آلوئه ورا کافیست آلوئهرا را از وسط نصف کرده و ژل آن را خارج کنیدو ژل را روی صورت تان بمالید و ماساژ دهید، و پس از ۲۰ دقیقه میتوانید آن را بشویید. برای تاثیرگذاری بیشتر پیشنهاد می شود که حتماً این ژل را دو بار در روز استفاده کنید.

البته به جز آلوئه ورا ترکیب هایی که از آن نیز ساخته می شود بسیار موثر هستند؛ برای مثال شما می‌توانید ژله آلوئه ورا را که خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی به پوست دارد را با مقداری آلوئه ورا ترکیب کرده و آن را روی پوست بمالید این کار علاوه بر شفافیت پوست و از بین بردن جای جوش‌ها می تواند عمل آبرسانی و را برای پوست شما انجام دهد و همچنین موجب شادابی و طراوت و روشن شدن پوست شما می شود ترکیب بعدی که بسیار پیشنهاد می‌شود ترکیب ژله آلوئه ورا با روغن ویتامین e می‌باشد.

ویتامین e نیز یکی از روغن‌های می‌باشد که بسیار برای ترمیم جای جوش و از بین بردن جوش های زیر پوستی توصیه می‌شود.

نمک سولفات:

سولفات یکی دیگر از ماسک‌های طبیعی برای درمان جوش‌های زیر پوستی می‌باشد کافیست  یک قاشق چای خوری نمک سولفات را با مقدار کمی آب داغ مخلوط کنید و بگذارید در آب حل شود، پس از اینکه نمک به صورت کامل در آب حل شد بگذارید تا از آن گرما کاسته شود و دمای محلول به دمای اتاق برسد سپس می‌توانید با استفاده از مقداری پنبه آن را روی محل جوش‌ها قرار دهید و پس از اینکه محلول روی صورت شما خشک شد حالا می‌توانید آن را بشویید. این ماسک را در روز ۲ الی ۳ بار با فاصله های زمانی مناسب استفاده کنید.

ماسک های طبیعی زیادی مانند ماسک ماست و گلاب وجود دارند که می‌توانند به طروات و زیبایی پوست شما کمک کنند،اگر سعی کنید به سلامت پوستتان اهمیت دهید و از تجمع باکتری ها روی پوستتان جلوگیری کنید و هم‌چنین خواب مناسبی داشته باشین و در روز از ماسک های طبیعی استفاده کنید قطعا می‌توانید پوستی زیبا و سالم بدون جوش داشته باشید .

علاوه بر تمام موارد ذکر شده تغذیه مناسب نیز بسیار روی پوست و مو اثر دارد ، سعی کنید از غذاهای که طب گرمی دارند و بسبار چرب یا شور می‌باشند پرهیز کنید، علاوه بر آن آب آشامیدنی تاثیر بسبار بسزایی در شفافبت و شادابی پوست دارند و از بروز مشکلات پوستی و جوش های زیرپوستی جلوگیری میکنند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code