آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

اگر بچه زیبا می‌خواهید، این خوراکی‌ ها را در دوران بارداری نخورید!

خوردن چه چیزهایی در دوران بارداری بچه را زشت می کند؟

قبل از اینکه این مقاله از وب سایت خبری آموزشی پرسی را بخوانید، بدانید که موارد مطرح شده در این مقاله و حتی مقاله‌هایی که در سایتهای دیگر می‌خوانید، ریشه علمی ندارد، بلکه بر اثر تجربه و سعی و خطای افراد گوناگون بدست آمده است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که قبل از اجرای دستورالعمل‌های این مقاله با یک متخصص تغذیه در زمینه مصرف خوراکی‌ در دوران بارداری مشورت کنید.

چیزی به نام بچه زشت ما نداریم بلکه هر انسان یا بچه ای چهره به خصوص خود را دارد. گاهی تمام چیزی که ما از زیبایی در نظر داریم، معیارهایی است که صنعت مد برای ما ساخته است! در حالی که همه زیبا هستیم و چیزی به نام بچه زشت وجود ندارد. ولی گاهی نکاتی ممکن است باعث نقص هایی یا مشکلاتی در پوست، مو و غیره جنین می شود.

در ادامه خوراکی هایی را معرفی کرده‌ایم که پرهیز از خوردن آنها باعث بچه در دوران بارداری زیبا شود:

غذاهای تند:

برخی معتقدند که غذاهای تند باعث بچه زشت می شود و باعث لکه های پوستی در مادر و فرزند می شود. گرچه مطالعات انجام شده در مورد تاثیر مصرف فلفل ها ازجمله فلفل سیاه، قرمز و سفید در دوران بارداری کم است، اما بیشتر نتایج حاصل از آنها نشان می دهد که بانوان باردار باید از مصرف بیش از حد این خوراکی‌ در دوران بارداری اجتناب کنند.

ترشی:

مصرف ترشی در بین خانم های باردار به عنوان ویار وجود دارد اما باید حتما در مصرف ترشیجات حد تعادل را رعایت کرد زیرا اولا خیلی ارزش غذایی خاصی ندارند و در صورت زیاده روی در مصرف ترشی ممکن است سلامت مادر به خطر بیافتد البته مصرف محدود ترشی می‌تواند به هضم بهتر غذا کمک کند.

پیاز خام:

مصرف پیاز خام باعث تیره شدن پوست جنین و بچه زشت می شود. به همین دلیل در این دوران توصیه می شود که از مصرف پیاز به صورت خام پرهیز شود.

فست فودها:

خوردن چه چیزی در دوران بارداری بچه را زشت می کند
آیا خوردن فست فود در دوران بارداری باعث زشت شدن نوزاد می‌شود؟

مصرف بیش از حد فست فود ها می تواند باعث زشتی بچه شود. همان طور که می دانیم فست فود ها برای سلامتی مادر و جنین مضر هستند. بنابراین مصرف این مواد غذایی را در دوران بارداری باید به طور کلی حذف کرد.

مصرف بیش از حد گوجه فرنگی:

مصرف بیش از حد گوجه فرنگی باعث زشت شدن و ناقص الخلقه شدن بچه می شود.

مصرف بالای نمک:

مصرف بالای نمک به ویژه در سه ماهه آخر ممکن است باعث زشت شدن بچه می شود.

خوردن غذاهای تکراری:

خوردن غذاهای تکراری باعث کدر شدن پوست جنین و بچه زشت می شود. از خوردن غذاهای یکنواخت خودداری کنید زیرا که تنوع غذا باعث شادابی و شفاف شدن پوست جنین می شود.

قرار گرفتن در مجاورت دود سیگار و قلیون:

قرار گرفتن در مجاورت دود سیگار و قلیون یکی دیگر از عامل های کدر شدن پوست جنین و باعث بچه زشت می شود.

تنفس دود سیگار در دوران بارداری بچه را زشت می‌کند-پرسی
در دوران بارداری، در معرض دود سیگار و قیلون قرار گرفتن بچه را زشت می‌کند.

خوردن غذاهای فاسد و گوشتی:

خوردن غذاهای فاسد و گوشتی رنگ  جنین را تیره و باعث بچه زشت می شود و رنگ کودک زرد می شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که این خوراکی‌ در دوران بارداری با احتیاط و وسواس زیاد مصرف شود.

خیارشور:

خیارشور به علت نمک بالایی که دارد باعث بچه زشت می شود.

سوسیس و کالباس:

سوسیس و کالباس به علت دارا بودن مواد نگهداری ، باعث بچه زشت می شود. به طور کلی توصیه می شود که زنان باردار از مصرف مواد غذایی دارای مواد نگهدارنده و فراوری شده در این دوران خودداری کنند.

مصرف زیاد سیب زمینی:

برخی از افراد معتقدند که مصرف بیش از حد خوراکی حاوی سیب زمینی در دوران بارداری باعث بچه زشت می شود. با این که سیب زمینی در دوران بارداری دارای خواص زیادی می باشد ولی به علت دارا بودن نشاسته بالا برای زنان دارای دیابت بارداری بسیار خطرناک است.

کلم، گل کلم، شلغم:

خوردن چه چیزهایی در دوران بارداری بچه را زشت می کند؟
نقش خوراکی در دوران بارداری را جدی بگیرید!

آیا خوردن کلم شلغم یا پیاز در دوران بارداری بچه را زشت میکند؟

یک ماده غذایی دیگری که برخی متعقد هستند باعث بچه زشت می شود خانواده کلم مانند کلم برگ، گل کلم، شلغم می باشد. کلم ، گل کلم و شلغم از خانواده گواترژن هاست که اگر مادران بارداری که ید بدن آنها در حاشیه باشد مصرف خام این مواد منجر به بیماری تیروئید و عقب ماندگی ذهنی برای جنین خواهد شد.

نقش خوراکی‌ در دوران بارداری بسیار محسوس و تعیین کننده است. مواد غذایی که مصرف می‌کنید مستقیما بر سلامتی جنین و حتی خود شما تاثیر می‌گذارد.

بادمجان :

بادمجان سودازا است و رنگ پوست بچه را کدر و زشت می کند. از دیدگاه طب سنتی سودا چیزی شبیه خاک است. یعنی سرد و خشک است. در این حالت مصرف غذاهایی مثل بادمجان که طبیعت خشک دارند، باعث احساس سردی و خشکی در بدن می شود.

مصرف بالای چای و قهوه:

چای و قهوه به علت دارا بودن کافئین باعث تولد زود رس نوزاد و وزن پایین آن می شود. وزن پایین نوزاد نیز ممکن است باعث بچه زشت به نظر رسیدن او شود. شما باید مصرف کافئین را بیش از 200 میلی گرم در روز در طول دوران بارداری محدود کنید. نوشابه حدود 40 میلی گرم ، یک لیوان چای حدود 75 میلی گرم ، یک تکه شکلات ساده حدود 50 میلی گرم ، یک فنجان قهوه فوری حدود 100 میلی گرم ، یک فنجان قهوه حدود 140 میلی گرم کافئین دارد.

سرکه:

سرکه و ترشی یکی دیگر از ماده های غذایی است که گفته می شود باعث بچه زشت می شود.

نوشابه:

نوشیدنی های مانند نوشابه که دارای قند بالا می باشد برای سلامتی مادر و جنین مضر است. زنان در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری مستعد دیابت هستند که مصرف مواد غذایی با قند بالا احتمال ابتلا را بیشتر می کند.

کنسرو ها:

مواد فراوری شده مانند کنسرو ها که دارای مقدار بالایی مواد نگهدارنده هستند که برای سلامتی جنین و مادر بسیار مضر و خطرناک است.

با سرعت زیاد غذا خوردن:

خوراکی‌ در دوران بارداری-پایگاه خبری پرسی
تند غذا خوردن در دوران بارداری باعث زشت شدن جنین می‌شود.

اگر عادت به خوردن غذا با سرعت زیاد هستید و بهتر است در دوران بارداری آن را ترک کنید. چون این عمل شما می تواند باعث لک های پوستی جنین و باعث زشت شدن بچه شود.

علاوه بر موارد بالا که اشاره کردیم که می تواند باعث بچه زشت شود، مواد غذایی وجود دارد که بهتر است در این دوران مصرف نکنیم و یا مقدار آن ها را خیلی کم کنیم. این ها شامل موارد زیر می شود:

گوشت نپخته:

گوشت گوساله، گوسفند، مرغ، ماهی به صورت نپخته حاوی باکتری های مضر می باشد که برای سلامتی مادر و جنین خطرناک است.

شیر و لبنیات پاستوریزه نشده:

شیر بز و شیر گوسفند و همه شیرهای غیرپاستوریزه را قبل از استفاده حتما بجوشانید. زیرا خطر افزایش لیستریوزو کامپیلوباکتر وجود دارد. تمامای فرآورده‌های لبنی مثل کشک ماست و … باید از شیر سالم تهیه شده باشد، زیرا در غیر اینصورت تاثیر منفی بر سلامت مادر و جنین می گذارد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین صبحانه برای زن باردار را مطالعه کنید.

جگر و دیگر غذاهای حاوی ویتامین آ:

از مصرف جگر و دیگر فرآورده های آن در دوران بارداری خودداری کنید. مصرف روغن ماهی حاوی ویتامین آ و یا روغن های کبد ماهی، مانند روغن ماهی خاویار، چندان بی خطر نیست. زیرا کبد حاوی سطح بالایی از ویتامین آ است و مقدار زیادی از آن می تواند به کودک آسیب برساند.

شیر بز و شیر گوسفند و همه شیرهای غیرپاستوریزه را قبل از استفاده حتما بجوشانید. زیرا خطر افزایش لیستریوزو کامپیلوباکتر وجود دارد.از آنجایی که شیر ولبنیات در سبد صبحانه خیلی از ما ها قرار دارد حتما مقاله رژیم پروتئین صبحانه را مطالعه کنید.

امیدواریم که در این مقاله پاسخ این سوال را که خوردن چه چیزهایی در بارداری بچه را زشت می کند پیدا کرده باشید. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code