آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

مواد غذایی که به صورت روزانه و در وعده های غذایی خود می خورید، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ریزش مو شما دارد. اگر شما از پانزده سال بیشتر دارید، دوران پرپشتی موهای شما گذشته است. از این به بعد، شما باید بیشتر مراقب موهای خود باشید و آن ها را روی سر خود نگه دارید. (و برای درخشش ، قدرت و درخشش آنها تلاش کنید.)

اگرچه دلایل ریزش مو زیاد است – از جمله ژنتیک ، سن ، هورمون ها ، کمبود مواد مغذی ، سمیت ، داروها و خود ایمنی بدن و …

اما تغییر رژیم غذایی در بسیاری از موارد می تواند مفید باشد. رژیم غذایی مناسب و مکمل ها می توانند ریزش مو را کند یا متوقف کنند و باعث ضخیم تر شدن و سالم تر شدن مو شوند.

حال با توجه به این توضیحات ممکن است از خود بپرسید که برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

در ادامه مواد غذایی غنی آورده شده است که موها را سالم نگه داشته و برای جلوگیری از ریزش مو می توانید از آن ها استفاده نمایید.

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟

درمان ریزش مو در زنان

خوردن مواد غذایی زیر نقش موثری بر سلامت بدن و به دنبال آن سلامت موهای شما خواهد داشت. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگیری از ریزش مو حتما از مواد غذایی زیر در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

توجه: اگر باردار هستید و اخیرا دچار ریزش مو شده اید، حتما مقاله بهترین صبحانه برای زن باردار را مطالعه کنید.

1. اسفناج

از اسفناج می توان برای جلوگیری از ریزش مو در وعده های غذایی خود استفاده کرد. در بعضی از موارد (به ویژه در خانم ها) ، کمبود مواد معدنی علت ریزش مو است. مهم است که اطمینان حاصل کنید که چیزی در رژیم غذایی شما وجود ندارد که منجر به ریزش مو شود. ما سطح پروتئین، آهن، ویتامین D و تعدادی از مواد دیگر را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که کمبودی ندارید.

اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای مو عمل می کند. سبزی برگ آن همچنین اسیدهای امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن را تأمین می کند. همه اینها کمک می کند تا موها براق، قوی تر و از همه مهمتر بدون ریزش باشند.

2. دانه های آفتابگردان

دانه های آفتابگردان غنی از ویتامین B5 (معروف به اسید پانتوتنیک) است که به افزایش جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند و می تواند برای جلوگیری از ریزش مو استفاده شود.

کمبود اسید پانتوتنیک به عنوان ماده مغذی مرتبط با ریزش مو شناسایی شده است. فقط یک اونس دانه 20 درصد از ویتامین جامد شما را تأمین می کند.

3. ماهی سالمون

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟
این مواد غذایی مانع از ریزش موهای سر شما می‌شوند.

بدن انسان می تواند کارهای دیوانه واری زیادی انجام دهد ، مانند تبدیل نور خورشید به ویتامین D که برای تقویت استخوان ها استفاده می شود. بدن ما کاری که نمی تواند انجام دهد ، تولید اسیدهای چرب امگا 3 است.

امگا 3 علاوه بر کمک به شما در حفظ تناسب اندام و رهایی از بیماری ، باعث رشد مو و براق شدن و پر پشت نگه داشتن آن نیز می شود. امگا 3 یک ماده ضد التهابی است و برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود.

در صورت داشتن التهابی که باعث ریزش مو شود، این ماده می تواند کمک کند. بهتر است امگا 3 را از منابع طبیعی مانند ماهی قزل آلا و ماهیان آب سرد مانند ساردین و ماهی های مشابه تهیه کنید.

4. چغندر

این ریشه قرمز یاقوتی سرشار از مواد شیمیایی طبیعی است که به عنوان نیترات شناخته می شود. براساس یک مطالعه، مشخص شده است که این مواد شیمیایی ممکن است پس از تجزیه در بدن شما در بهبود گردش خون نقش داشته باشند و ممکن است اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های مو وارد کند و برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود.

5. جوجه

شما با خوردن مرغ یک نوع اسید چرب اشباع نشده چندگانه – یک اسید چرب امگا -6 معروف به اسید آراشیدونیک (AA) وارد بدن خود می کنید که می تواند رشد مو را تحریک کرده ، آن را ضخیم تر و سالم تر کند.

طبق مطالعات انجام شده، مرغ بهترین منبع دریافت اسید آراشیدونیک است و می تواند برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو استفاده شود. یک وعده غذایی مرغ سوخاری حاوی 154 میلی گرم اسید آراشیدونیک است.

6. فلفل دلمه ای قرمز

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟

به عقیده محققین، ویتامین C از شکنندگی و خرد شدن موها جلوگیری می کند و می تواند برای جلوگیری از ریزش مو استفاده شود. اگرچه ما اغلب پرتقال را به عنوان بهترین منبع ویتامین C در نظر می گیریم ، فقط نیمی از فلفل دلمه ای قرمز متوسط 158 درصد از ماده مغذی مورد نیاز شما را تامین می کند.

7. تخم مرغ

تخم مرغ ها دارای یک نع ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند و ناخن های شکننده را تقویت می کند. از یک گروه از زنان با ریزش مو ، 36 درصد از آنها با کمبود بیوتین در یک مطالعه بین المللی مجله تریکولوژی شناخته شدند.

کمبود این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. منابع خوب دیگر بیوتین: بادام ، آووکادو و ماهی قزل آلا هستند و از این مواد غذایی می توان برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد.

8. عدس

این ماده غذایی پر از پروتئین ، آهن ، روی و بیوتین می باشد و همچنین اسید فولیک زیادی دارد. بدن شما برای بازیابی سلامت گلبول های قرمز خون که مو و پوست سر را با اکسیژن سالم برای زنده ماندن سلول ها تأمین می کنند ، به اسید فولیک نیاز دارد. عدس می تواند منبع غذایی مناسبی از نظر وجود اسید فولیک باشد و برای تقویت موها استفاده می شود.

9. گوشت گاو بدون چربی

همانطور که گفته شد ، کمبود آهن به ویژه در زنان می تواند منجر به ریزش مو شود. آهن در منابع گیاهی مانند اسفناج (و سایر سبزیجات برگ تیره) ، سویا ، عدس ، دانه های غنی شده و ماکارونی به وفور یافت می شود.

جلوگیری از ریزش مو
برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

با این حال ، بدن تا سه برابر آهن بیشتری از منابع حیوانی جذب می کند ، بنابراین بهترین انتخاب شما این است که هفته ای دو بار گوشت گاو بدون چربی را انتخاب کنید. یک وعده 4 اونسی از گوشت گاو پخته شده ، 93 درصد بدون چربی ، بیش از 20 درصد از ارزش روزانه آهن بدن شما را تامین می کند.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله متوجه شده باشید که برای پیشگیری از ریزش مو چه موارد غذایی باید بخورید! لطفا تجربه‌ها و نظرات خود را در بخش کامنت‌ها بنویسید تا سایر دوستان نیز استفاده کنند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code