آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

معجزه مزونیدلینگ صورت در جوان سازی پوست

در این مقاله از پایگاه خبری آموزشی پرسی قصد داریم ببینیم چگونه از مزونیدلینگ صورت برای درمان جای جوش استفاده می‌شود

مزونیدلینگ، یک روش بسیار مدرن و جدید در پزشکی است و می‌توان گفت رایج بین اکثر خانم‌ها و برخی اوقات آقایان است. که برای از بین بردن تدریجی جوش و جای جوش بکار گرفته می‌شود در این روش با تحریک سازی سلول های کلاژن ساز پوست و وادار کردن آن‌ها به تولید کلاژن باعث جوانسازی و زیبایی صورت می‌شود، از بین رفتن چروک‌های صورت، جای جوش‌های قدیمی، لیفت و بالا بردن پوست صورت تعدادی از کارای صورت است که شما می‌توانید از مزونیدلینگ صورت انتظار داشته باشید.

معجزه مزونیدلینگ صورت- پرسی
استفاده از مزونیدلینگ برای جای جوش صورت

مزونیدلینگ صورت چگونه است؟

یک راه برای درمان اصولی و طبیعی پوست صورت است که شباهت کمی به طب سوزنی دارد با این تفاوت که سوزن استفاده شده در مزونیدلینگ الکترونی است و از شماری سوزن بسیار ریز برای انجام این کار استفاده می‌شود و این سوزن‌ها زیر نظر یک موتور تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند. سوزن ها به داخل پوست نفوذ می‌کنند و با تحریک کلاژن سازی باعث شفاف سازی و جوان شدن پوست صورت می شود.

مزونیدلینگ چگونه عمل می کند؟

در لایه های پوست که توسط سوزن تحریک می‌شود دو ماده به نام های الاستین و کلاژن وجود دارد

که جوانسازی سلول و نابود کردن سلول های قدیمی را عهده دار هستند. بازسازی پوست تقریبا یک دوره ی یک ماه است اما با عمل مزونیدلینگ این دوره‌ی زمانی را کاهش می دهد. کلاژن در لایه دوم پوست وجود دارد با تحریک آن و همچنین تحریک الاستین سلول چاره ای جز تسریع زمان تولید سلول های جوان ندارد و به این صورت دوره ی عمل مزونیدلینگ کاهش می یابد.

انجام این کار کاملا طبیعی است و هیچ تزریق و بیهوشی بر روی بیمار انجام نمی شود سوزن های دستگاه زخم های روی سطح پوست ایجاد می کنند که عمق چندانی ندارند اما این عمل ترمیم شدن زخم ها را تسریع می بخشد.

مزونیدلینگ صورت برای جوان سازی-پرسی
از فواید مزونیدلینگ صورت چه می‌دانید؟

مزیت ها و عیب های روش مزونیدلینگ چیست؟

همانگونه که قبلا برای شما عزیزان شرح دادیم جوانسازی،  کاهش چین چروک و از بین بردن لک های صورت تنها بخشی از مزیت و نقاط مثبت این روش به حساب می آید. چون با تحریک کلاژن و کاملا طبیعی  این کار انجام می شود پس می تواند گزینه ی مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال زیبا سازی پوست صورت خود هستند.

اگر شما هم نگران وجود لکه های قهوه ای روی پوست و کمر هستید این مقاله خیلی کاربردی هست و حتما بخوانید

بعد انجام گرفتن عمل مزونیدلینگ بر روی پوست صورت، جای جوش و لک ها کمی حالت سرخ شده و متورم به خود می گیرد که ممکن است احساس کنید غیر طبیعی است اما می توان گفت جای نگرانی نیست و این عوارض حدود یک هفته یا کمتر از بین می رود علاوه بر این نشانه ها پوست برخی از افراد ممکن است پوست بیندازد که با گذشت زمان این نشانه نیز رو به بهبودی خواهد رفت و پوست حالت نرمال خود را به دست می آورد بعد از مزونیدلینگ ممکن است عوارض آن ها به سراغ شما بیاید که به طور مختصر اطلاعاتی راجب عوارض هم در اختیار شما می گذاریم.

عوارض عمل مزونیدلینگ:

_در افرادی با پوست حساس و بسیار نازک ممکن است عفونت پوستی نمایان شود.

_اگر روی پوست صورت تبخال داشته باشید زخم های سرد نمایان می شود.

_جوش های ریز روی پوست صورت ایجاد می شود.

_میلیا زیر پوست چشم صورت ایجاد می شود که در قالب کیست های ریز چربی خود را نشان می دهند البته بعد پایان دوره و بهبودی و بر طرف شدن است.

چه مراقبت های بعد از درمان باید رعایت شود؟

همانگونه که قبلا برای شما شرح دادیم از بین رفتن تورم جای سوزن ها بعد از تقریبا یک هفته کاملا برطرف می شود اما در این بازه ی زمانی باید مراقبت های لازم را به طور کامل رعایت کنید تا به نتیجه ی مطلوب برسید. اکنون برای شما مراقبت های بعد از مزونیدلینگ را شرح خواهیم داد:

منافذ صورت بعد انجام عمل مزونیدلینگ باز هستند و جای جوش ها بسته نمی شود به همین خاطر توصیه بر این است که در طول مدت درمان بر روی پوست از هیچگونه آرایش و کرم های مراقبتی استفاده نکنید و تا زمانی که منافذ پوستی به طور کامل بسته می شود.

چون دارای مواد نگه دارنده هستند و ممکن است پوست شما به این مواد واکنش نشان دهد و از این راه به بدن شما وارد شوند.

استفاده از ضدآفتاب هم از این قائده مستثنی نیست پس بهتر از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب هم خودداری نمایید.

چند مواد که مصرف آن ها در طول دوره ی درمان کاملا ممنوع است عبارتند از:

رتینول ، هیدروکسیل اسیدها و تمام مشتقات این دو نوع دارو پس بهتر از حتی در صورت نیاز از آن ها کوچک ترین استفاده را نکنید. چون پوست بعد از انجام عمل مزونیدلینگ کامل نازک و حساس شده به راحتی به هر گونه مواد شیمیایی و حاوی نگهدارنده واکنش نشان می دهد و ممکن است برای شما مشکلات بزرگ تری را ایجاد کنند.

بعد از گذشت 48ساعت می توانید از لوازم آرایشی و مراقبی در صورت نیاز استفاده کنید اما بهتر است از تمیزی برس و پدهای آرایشی مطمئن شوید تا دچار عفونت های پوستی احتمالی نشوید. باز ماندن منافذ پوست باعث می شود که راهی برای ورود باکتری و سایر بیماری ها به داخل پوست و بدن باشد.

خوردن آب و مایعات باعث تازه و شاداب نگه داشتن پوست می شود و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می شود و باعث می شود عمل جوان ماندن پوست با سرعت بیشتری پیش برود پس بهترین کار مصرف زیاد آب قبل و بعد از انجام عمل مزونیدلینگ است.

بعد از این عمل پوست میزان بالایی کلاژن نیاز دارد و مقدار طبیعی کلاژنی که بدن تولید می کند پاسخگوی نیاز پوست نیست پس با بکارگیری کلاژن های مصنوعی و کمکی برای تحریک بیشتر استفاده می شود در طول دوره ی درمان بهتر است از کلاژن های پپتید که محرک هستند استفاده شود. برای ترمیم پوست می توانید از سرم های مخصوصی استفاده کنید که باعث تسکین و همچنین ترمیم پوست صورت می شود.

به کار گیری ماسک های تسکین دهنده و خنک کننده تا میزان قابل توجهی به التهاب پوست شما بعد از مزونیدلینگ کمک شایانی خواهد کرد پس استفاده از آن ها را فراموش نکنید و در اولویت کار خود قرار دهید. انجام عمل مزونیدلینگ در یک یا دو جلسه انجام نمی شود پس بهتر است صبور باشید تا به نتیجه ی دلخواه برسید انجام هر جلسه تقریبا ده تا 14 روز فاصله دارد در این مدت توصیه های پزشک معالج را جدی بگیرید و کارهای لازم را طبق دستور پزشک انجام دهید. در جلسه اول به وضوح می توانید تاثیر این کار را روی پوست صورت خود ببیند اما در حالت عادی حدود 12 ماه تا بهبودی کامل فاصله است.

بیشترین کاربرد مزونیدلینگ روی منافذ باز تاثیر دارد و باعث می شود جای جوش و زخم های قدیمی را ترمیم می کند.

مزونیدلینگ صورت درمان جای جوش-پرسی
مزونیدلینگ بهترین راه برای از بین بردن لک صورت

آیا مزونیدلینگ درد دارد؟

میزان ضخامت پوست صورت و کلاژن با انجام این عمل افزایش پیدا می کند و باعث جوانسازی و شادابی پوست می شود و درخشش و نرمی صورت را افزایش می دهد. سوزن زدن به داخل پوست صورت ممکن است دردناک بنظر برسد اما اگر نتیجه ی نهایی کار را در نظر بگیرید می توانید از درد آن فاکتور بگیرید.

سوزن های دستگاه مزونیدلینگ

فرآیند درمان را سوزن های ریزی که در در دستگاه تعبیه کرده اند انجام می دهند تعداد این سوزن‌ها تقریبا 11عدد است و بسیار ریز هستند و میزان اندازه‌ی آن از نیم تا سه میلی متر قابل تغییر است و توسط متخصص تنظیم می‌شود. نام دیگر این عمل کلاژن تراپی است که با درمان و افزایش کلاژن سازی پوست باعث جوانسازی و شفافیت پوست می‌شود. زخم‌های ریزی که بر روی پوست صورت ایجاد می‌شود مانند سایر زخم های بدن ترمیم می شود و فیبروپلاست ها به محل زخم فرستاده شده و کلاژن های بیشتری در صورت تولید می شود.

مزونیدلینگ برای درمان جای جوش

این عمل در اصل بدن را به گونه ای تحریک می کند که زخم های که توسط سوزن ها ایجاد می کنند را وادار به ترمیم می کنند و بدن را گول می زنند که تولید کلاژن را به سرعت بیشتری انجام دهند و این عمل پوست صورت را ضخیم تر می کند. انجام این کار در مرحله اول با شستشویی صورت و بعد با دادن یک محرک رشد به پوست صورت انجام فرآیند را تسریع می بخشند. محرک ها را به لایه های زیرین پوست تزریق می کنند و در انتهای کار یک ماسک کلی روی پوست صورت شما می گذارند. مزونیدلینگ صورت یک عمل فیشیال صورت نیست و با محرک های خون بدن انجام می‌شود و برای تمام سنینی که علائم  پیری صورت در آن ها دیده می شود قابل انجام است و بر روی تمامی پوست های با تناژهای مختلف قابل استفاده است و هیچگونه ضرری ندارند.

این عمل درمانی برای شاداب کردن و شفافیت صورت بسیار عالی است و چون این عمل از هیچگونه حرارتی که برای پوست مضر باشد استفاده نمی کند و تمامی کارها به صورت کلی خودکار انجام می شود. اگر منافذ بسته ی زیادی روی پوست صورت دارید به شما توصیه می کنیم که عمل مزونیدلینگ را انجام دهید اما قبل از اینکه دست به انجام این کار بزنید بهتر است تمامی موارد را مانند عفونت و یا التهاب را بررسی کنید و به طور کامل از سلامت پوست خود مطمئن شوید.

مزونیدلینگ برای کدام نواحی قابل استفاده است؟

این عمل تنها برای صورت قابل استفاده نیست و برای تمام نواحی قابل استفاده است مانند نقاطی که کشیدگی دارد مانند پاها، باز و سینه و بعد از 6 جلسه بطور کامل می توانید به نتیجه ی دلخواه برسید.

این کار در چه بازه‌ی زمانی قابل انجام است؟

برای درمان جوش صورت بستگی به میزان سلامت و مشکلات پوستی شما دارد هرچند میزان جوش صورت بیشتر باشد زمان بیشتری طول می کشد تا پوست صورت سالم بماند، فاصله تکرار جلسات تقریبا در هر ماه یکبار است و بعد از این دوره تقریبا باید یکسال بعد تکرار شود.

مراقبت های بعد از انجام مزونیدلینگ

برای استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی عجله نکنید. توصیه ها بر این است که رتینول و مواد محرک کلاژن ساز استفاده نکنید بعد از چند روز اگر می خواهید آرایش کنید آن قسمت ها را به وسیله پماد های محرک کننده ی رشد ماشاژ دهید انجام این کار قبل از خواب به ترمیم سریع تر جای زخم های ایجاد شده توسط سوزن ها کمک می کند.

درمارلور همان مزونیدلینگ است؟

درمارلورها عمل بسیار سبک و ریزی روی صورت دارند و برای صورت خایی که چروک و دهیدراته هستند توصیه نمی شوند بهترین راه حل استفاده از مزونیدلینگ برای کمک به بهبود است و نتایج بهتر و سریع تری دارد.

فواید مزونیدلینگ برای صورت و پوست

برای جلوگیری و کم نمودن نشانه های پیری پوست و همچنین منافذهای باز صورت روش بسیار مناسبی است می توانید نشانه های پیری و چروک را بسیار کم کرد یا کاملا از بین برد رفع جوش، اسکار و لک های پوستی بسیار آسان است. در حالت کلی اگر بخواهید 60 درصد از صورت خود را درمان کنید باید حداقل 3تا 4 درجه این عمل را انجام دهید و پوست به شادابی دلخواه خود برسد.

دستگاهی که این عمل را انجام می دهد از تعدادی سوزن‌های ریز تشکیل شده است که با ایجاد کردن سوراخ های بسیار ریز روی پوست صورت سلول های متصل شده‌ی صورت را از هم جدا کرده و محافظت موقتی را از بین می‌برد. این کار باعث می‌شود از تجمع ملانوسیت و تیره شدن از پوست صورت جلوگیری می‌کند.

هرچه پوست صورت نازک تر باشد ضخامت سوزن ها باید نازک در نظر گرفته شود و برای پوست های ضخیم تر بهتر قطر سوزن ها بین 2تا 3 میلی انتخاب شود.

چگونه ریسک عفونت را کاهش دهیم؟

اگر به لایه های زیرین پوست آسیبی نرسد یا از موادی که باعث التهاب می شود استفاده نکنید هیچگونه عفونتی در پوست شما ایجاد نمی شود به طور دقیق باید تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنید.

هزینه ی درمان برای عمل مزونیدلینگ

هزینه ی این عمل به طور مثال برای از بین بردن جای جوش و شفاف سازی متغییر است. بستگی به نوع پوست و میزان مشکلات روی پوست شما دارد.

ممنون از همراهی شما عزیزان امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code