آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

تغذیه مناسب گروه خونی شما چیست؟

در این مقاله قصد داریم به ارتباط گروه خونی و تغذیه بپردازیم و در نهایت رژیم غذایی و تغذیه بر اساس گروه خونی رو بررسی کنیم

ارتباط گروه خونی و تغذيه:

هنگامی که بیش از دو دهه پیش برای اولین بار نظریه رابطه گروه خونی و تغذیه منتشر شد، یک پیش فرض ساده داشت: گروه خونی راهی برای توضیح بسیاری از پارادوکس‌ها در مطالعات رژیم غذایی و بیماری مزمن است. رژیم غذایی گروه خونی به ابزاری قدرتمند برای زندگی سالم‌تر تبدیل شده است ، اما همچنین راه‌های جدیدی را برای تحقیق باز کرده است که فراتر از رژیم غذایی است.

تحقیقات نشان داده اند که غذاهایی که شما می‌خورید با گروه خون شما واکنش شیمیایی دارند. اگر رژیم غذایی را که برای گروه خونی شما طراحی شده باشد را بخورید ، بدن شما غذا را با کارآیی بیشتری هضم می‌کند. شما لاغر خواهید شد ، انرژی بیشتری خواهید داشت و به جلوگیری از بیماری کمک خواهید کرد.

ارتباط گروه خوني و تغذيه

گروه خونی شما با هضم غذای شما ، توانایی پاسخگویی به استرس ، وضعیت روحی ، کارایی متابولیسم و ​​قدرت سیستم ایمنی بدن شما ارتباطی دارد. دکتر پیتر د آدامو می‌گوید: “گروه‌های خونی نشانگرهای پیش بینی کننده مهمی برای بیماری هستند.” و با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، این اهمیت حتی عمیق‌تر شده است.

آیا ارتباطی بین گروه خونی و حساسیت به بیماری کرونا وجود دارد؟ تحقیقات اخیر به “بله” بودن پاسخ اشاره دارد. در حقیقت ، چندین مطالعه نشان می‌دهد که افراد با گروه خونی A ممکن است در معرض ابتلا به این بیماری آسیب پذیرتر باشند و کسانی که دارای گروه خونی O هستند ممکن است ژن‌های محافظتی داشته باشند که آن‌ها را در معرض خطر کمتری قرار دهد.

در ماه مارس (اولایل بهار) ، محققان پزشکی از مرکز پزشکی مبتنی بر شواهد در بیمارستان Zhongnan از دانشگاه ووهان در چین نتایج اولیه تحقیقات خود را در مورد الگوهای گروه خونی بیش از 2000 بیمار آلوده به COVID19 در ووهان و شنژنمنتشر کردند.

آن‌ها پس از مقایسه بیماران COVID مثبت با جمعیت سالم محلی ، دریافتند كه بیماران گروه خونی A نه تنها میزان بالاتری از عفونت را نشان می‌دهند ، بلكه علائم شدیدتری نیز دارند.

وانگ ژینگ هوان ، محقق ارشد تحقیق ، گفت: “بیماران مبتلا به کرونا با گروه خونی A به احتمال زیاد احتیاج به مراقبت و پرستاری دقیق تری و درمان سریعتی هستند.”

با تکرار مطالعه دانشگاه ووهان ، طبق یافته‌های منتشر شده در DailyMail ، گروهی از محققان آلمانی در دانشگاه کیل به نتایج مشابهی رسیدند . آنها دریافتند که بیماران با گروه خونی A “در مقایسه با بیماران با گروه‌های دیگر خون” 50 درصد بیشتر نیاز به پشتیبانی اکسیژن یا قرار دادن دستگاه‌های تهویه مکانیکی دارند. ”

اگرچه درست است که این مطالعات مقدماتی است ، اما طی سال‌های گذشته دکتر پیتر د آدامو در مورد گروه خونی و نقشی که در تولید یا عدم تولید پروتئین در بدن وجود دارد و یا بیشتر در معرض ابتلا به طیف وسیعی از عفونت‌ها است.

گروه خونی و تغذیه

تغذیه بر اساس گروه خونی:

اگر قصد دارید با توجه به نوع گروه خونی خود رژیم خودتان را داشته باشید. محققان  پیشنهادهایی برای شما در این زمینه دارند دارد:

گروه خونی نوع O: این گروه خونی باید رژیم غذایی داشته باشند، که حاوی پروتئین بالایی باشد. این افراد باید گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی استفاده کنند، چون در این غذاها روتئین بالایی وجود دارد. این افراد می‌توانند از غلات، لوبیا و لبنیات استفاده کنند ولی میزان پروتئین این مواد غذایی کمتر است. همچنین به این افراد پیشنهاد می‌شود از مکمل‌های غذایی استفاده کنند که مشکلات معده آن‌ها را برطرف کند.

گروه خونی نوع A: یک رژیم غذایی بدون گوشت بر اساس میوه‌ها و سبزیجات ، حبوبات و حبوبات و غلات کامل به این افراد پیشنهاد می‌شود.  در حالت ایده آل بهتر است از موارد  ارگانیک و تازه استفاده کنند چون این افراد دارای سیستم ایمنی حساسی هستند.

گروه خونی نوع B: از مصرف ذرت ، گندم ، گندم سیاه ، عدس ، گوجه فرنگی ، بادام زمینی و دانه کنجد خودداری کنید. محققان همچنین می‌گوید مرغ نیز مشکل ساز است. محققان خوردن سبزیجات سبز ، تخم مرغ ، گوشت‌های خاص و لبنیات کم چرب را پیسنهاد می‌کنند.

گروه خونی نوع AB: غذاهایی که باید روی این افراد روی آن تمرکز کنند شامل توفو ، غذاهای دریایی ، لبنیات و سبزیجات سبز است. محققان می‌گویند افرادی که دارای گروه خونی از نوع AB هستند اسید معده کمی دارند. از مصرف کافئین ، الکل و گوشت‌های دودی یا خشک شده خودداری کنند.

اگر تا به حال گروه خونی خود را نمی دانستید بهتر است همین الان اقدام کنید. شما باید آزمایش گروه خونی بدهید تا اطلاع کسب کنید که گروه خونی شما چیست.

محدودیت غذایی برای گروه خونی‌ها مختلف:

همان طور که گفته شد گروه خونی و تغذیه ارتباط مستقیمی با برای سلامتی شما دارند به همین منظور شما باید برای خود محدودیت‌های غذایی خاصی قرار دهید.

به عنوان مثال ، اگر طرفدار گوشت و سیب زمینی باشید ، از رژیم نوع A که بیشتر گیاهخوار است ، خیلی خوشحال نخواهید شد. شما حتی باید در مصرفبعضی از انواع ادویه و چاشنی‌ها محدودیت‌هایی را رعایت کنید.

دکتر ملیندا راتینی در زمینه گروه خونی و تغذیه در سال 2013 تحقیقاتی انجام داد. این مطالعات نشان داد بزرگسالانی که از رژیم غذایینوع A استفاده می‌کنند نشانگرهای سلامتی در آن‌ها بهبود پیدا کرده است، اما در اینبررسی عمده نتیجه ای کهگرفته شد این بود که هیچ منبعی برای حمایت از فواید رژیم‌های غذایی  گروه خونی وجود ندارد.

رژیم غذایی گروه خونی فقط براساس گروه خونی شما پیشنهاد می‌کند. بنابراین ، اگر به یک بیماری مزمن مبتلا هستید (مثلاً دیابت ) ، ممکن است به شما گفته شود که پروتئین بالا بخورید ، در حالی که ممکن است این غذا برای شما مناسب نباشد. شما باید با مشورت با دکتر خود غذاهایی را مصرف کنید که با بیماری تان مغایرت نداشته باشد.

رژیم غذایی گروه خونی قادر به رفع سایر بیماری‌ها  مانند بیماری قلبی ، فشار خون بالا یا کلسترول نیست؛ البته این رژیم در کاهش وزن شما تأثیر می‌گذارد و هرگونه کاهش وزن مطمئناً تأثیر مثبتی در این شرایط خواهد داشت. شما باید از همان دستورالعمل‌های دکتر خود برای رژیم غذایی کم چرب و کم نمک پیروی کنید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code