آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

تاثیر شگفت انگیز ماسک ماست و گلاب بر زیبایی صورت شما

در این مقاله از پایگاه آموزشی پرسی در مورد ماسک ماست و گلاب و خواص آن بر زیبایی و طراوت پوست صورت شما صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید:

پوست، پوشش بدن انسان را تشکیل می دهد در نتیجه زیبایی پوست، تعیین کننده میزان زیبایی شما خواهد بود. اما لازم است بدانید که این لایه همواره تحت تاثیر عوامل محیطی قرار داشته و سرما، گرما، نور خورشید، آلودگی هوا و… روی آن تاثیر می گذارد. راز داشتن پوستی سالم و شاداب، مراقبت از آن است. قبل از اینکه پوست بیمار شود، از آن مراقبت کنید تا از زیبایی پوستی سالم لذت ببرید.

مزایای استفاده از ماسک صورت

سبک و محیط زندگی، رژیم غذایی، محیط کار و… همگی سلامت و زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از این عوامل همانند نوع غذای مصرفی، تحت کنترل شما هستند اما برخی دیگر همانند شرایط محیطی، قابل مدیریت نبوده و بالاخره بر روی سلامت پوست شما تاثیر می گذارد. در این زمان استفاده از ماسک های صورت که بتواند شادابی را به شما بازگرداند، اهمیت خود را نشان می دهند. این ماسک ها چند مزیت عمده دارند:

  • اولین و مهمترین خاصیت ماسک صورت، شاداب نگه داشتن پوست است. برخی از انواع پوست، ذاتا خشک، برخی چرب و برخی دیگر حالت بینابینی دارند. در مورد پوست های چرب و خشک، لازم است شما با استفاده از روش های مختلف من جمله ماسک، میزان خشکی و چربی را به گونه ای کنترل کنید تا پوست به حالت نرمال برسد. در این صورت از شر چروک و جوش های صورت خلاص می‌شوید. (به شما پیشنهاد می کنیم برای درمان جوش صورت مقاله درمان جوش صورت با عسل را نیز مطالعه کنید.)
  • ماسک های صورت، خاصیت محافظتی برای پوست شما دارد که بسته به نوع ترکیبات موجود در آن ها، تاثیرات متفاوتی دارند. خاصیت ضد آفتابی، آنتی اکسیدانی و… از جمله خواص ماسک ها برای پوست صورت هستند.برای انتخاب بهتر کرم‌ ضد لک این مقاله رو مطالعه کنید.
  • همچنین می توانید از ماسک صورت برای تقویت پوست خود استفاده کنید. زمانی که تغذیه پوست کم شود، عوارضی همانند چروک، لک، پوسته پوسته شدن و… دیده می شود. در واقع ماسک صورت نوعی مکمل است.

ماسک ماست و گلاب

ماسک ماست و گلاب برای صورت- پرسی
استفاده از ماسک ماست و گلاب برای جوانسازی پوست صورت

کافی است کمی در مورد انواع ماسک صورت تحقیق کنید تا متوجه تنوع در این زمینه گردید. اما شما عزیزان به این مسئله توجه داشته باشید که هر نوع ماسکی خاصیت خود را داشته و براساس ترکیبات موجود در آن، برای نوع خاصی از پوست مناسب است لذا به هیچ عنوان نباید بدون نظر متخصص از این ماسک ها استفاده کنید.

بارها دیده شده است که افراد تنها باساس نظر دوستان و آشنایان خود، ماسکی که بر روی پوست آن ها جواب داده است را استفاده کرده و نتیجه، آسیب پوستی بوده است. اما در این قسمت از مقاله می خواهیم شما را با یک ماسک عالی به نام ماسک ماست و گلاب آشنا کنیم. در ابتدا خواص هر دو ترکیب را بیان می کنیم.

خواص ماست برای پوست صورت

  • در داخل ماست املاح معدنی زیادی وجود دارد که مهمترین ان ها کلسیم و روی هستند. کلسیم به بازسازی پوست و تامین آب پوست کمک می کند در نتیجه ماست منجر به مرطوب شدن پوست می گردد.همچنین روی، از طریق تنظیم چربی پوست، از تشکیل جوش جلوگیری می کند. از طرفی دیگر اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید، کافی است کمی ماست روی پوست خود قرار دهید. روی کمک می کند تا لکه های ناشی از آفتاب سوختگی رفع شود.
  • لاکتیک اسید موجود در ماست به عنوان یک لایه بردار خیلی قوی شناخته شده است. همچنین لاکتیک اسید خاصیت ضد قارچی نیز دارد در نتیجه از عفونت های پوستی جلوگیری می کند.
  • از آنجایی که ماست منجر به شفاف شدن پوست می گردد لذا می تواند گزینه مناسبی برای رفع سیاهی دور چشم باشد.
  • لازم است بدانید که ماست سرشار از آنتی اکسیدان است در نتیجه محافظت بسیار قوی از پوست خواهد داشت و همچنین از پیری زودرس جلوگیری می کند.

خواص گلاب برای صورت

خواص گلاب برای پوست
خاصیت گلاب برای پوست
  • گلاب به عنوان یک مایع بسیار معطر، خاصیت ضد التهابی دارد در نتیجه درمان التهاب های پوستی و اگزما را تسریع می بخشد.
  • برخی از افراد در زمانی که در معرض آفتاب و یا هوای سرد قرار می گیرند، پوست صورتشان قرمز می شود. گلاب یک گزینه بسیار عالی برای رفع این قرمزی است.
  • لازم است بدانید که گلاب، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد در نتیجه هم پوست شما را محافظت کرده و هم اینکه پیری را به تاخیر می اندازد. وجود گلاب در ماسک، تشکیل چروک های صورت را به تاخیر می اندازد.
  • گلاب خاصیت ضد میکروبی دارد در نتیجه از عفونت های پوستی جلوگیری می کند و از طرفی بعد از پاکسازی و لایه برداری صورت، پوست را در برابر نفوذ میکروب ها محافظت خواهد کرد.
  • از آنجایی که گلاب خاصیت آبرسانی دارد بنابراین پوست را شاد و با طراوت خواهد کرد.
  • همچنین می توانید از گلاب برای درمان سیاهی دور چشم خود استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که گلاب خاصیت تسکین دهنده ای دارد در نتیجه حضور آن در ماسک صورت، آرامش زیادی را به شما القا خواهد کرد.

ماسک ماست و گلاب را فراموش نکنید!

گلاب و ماست را می توان با ترکیبات مختلف (نظیر لیمو، حنا، عسل و …) به عنوان ماسک صورت مورد استفاده قرار داد اما یکی از ماسک هایی که بسیار خاصیت دارد، ماست و گلاب در کنار همدیگر است. در قسمت قبل در مورد خواص این دو ترکیب صحبت کردیم و مشخص شد که گلاب و ماست تاثیرات مشترکی بر روی پوست دارند در نتیجه اگر کنار هم قرار گیرند، خواصشان زیاد می شود.

ماسک گلاب و ماست در کنار تمام خواصی که دارند، می تواند در روشن شدن پوست و همچنین از بین بردن لکه های صورت به شما کمک کند. مقدار این دو ترکیب به این صورت است که به ازای هر قاشق غذا ماست کم چرب، سه قطره گلاب باید استفاده شده و به همان اندازه ای که می خواهید، ماسک را آماده نمایید. به خاطر داشته باشید که ماسک ماست و گلاب باید حتما تازه درست شده و اگر کمی اضافه آمد، آن را دور بریزید چون ماست زود خراب می شود.

امیدواریم که در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد ماسک ماست و گلاب و خواص آن بر سلامتی پوست به دست آورده باشید. نظرات خود را در پایین همین متن بنویسید.

مطالب مرتبط

3 نظر

  1. ناشناس

    سلام. این ماسک برای لکه های سفید روی صورت نیز مفیده؟

    پاسخ
  2. A

    سلام هفته ای چند بار باید از این ماسک استفاده کرد؟تا تاثیر خوبی بزاره

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code