آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

راهکارهای طلایی درمان جوش صورت با عسل

آموزش درمان جوش صورت با عسل

جوش صورت یکی از عارضه های پوستی است که برای هر فرد در هر سنی ممکن است رخ بدهد. البته تحقیقات نشان داده است که آکنه یا همان جوش، بیشتر در دوران بلوغ نمایان می شود که مهمترین علت آن، تغییر هورمون های بدن در این دوران است. به هر حال اگر شما به دنبال یک راه درمانی زود بازده و ماندگار هستید، ما به شما استفاده از ماسک عسل را پیشنهاد می کنیم. این مقاله اطلاعات جالب و مهمی در مورد درمان جوش صورت با عسل در اختیار شما قرار می دهد.

آموزش درمان جوش صورت با عسل
با ماسک عسل جای جوش را نابود کنید.

دلایل بروز جوش صورت:

در ابتدا در مورد دلایل این عارضه پوستی صحبت کنیم. لازم است بدانید از آنجایی که دلایل بروز جوش در افراد مختلف است، روش های درمانی نیز تفاوت خواهد داشت. مهمترین دلایل این عارضه پوستی عبارتند از:

  • تغییر در هورمون های بدن

همانگونه که ذکر کردیم، علت اصلی شیوع جوش صورت در دوران بلوغ، تغییر در هورمون های بدن است. این تغییرات به دلیل به هم ریختن متابولیت ها بدن، منجر به عوارضی همانند آکنه در پوست می شود.

  • انباشته شدن چربی در پوست

تحقیقات علمی حاکی از آن است که افراد دارای پوست چرب، بیشتر از دیگران در معرض جوش صورت قرار دارند. وقتی که چربی پوست زیاد شده و این چربی مازاد حذف نشود، غدد و منافذ پوست را مسدود نموده و در نتیجه چربی قادر به خارج شدن از پوست نخواهد بود. لذا در چنین شرایطی چربی زیر پوست به صورت جوش صورت خود را نشان می دهد.

درمان جوش صورت با عسل:

ماسک عسل برای جوش
چگونه با عسل جوش های صورت خود را درمان کنیم؟

هیچ کس علاقه ای به وجود این آکنه های اضافی بر روی صورت خود ندارد. کافی است یک جوش کوچک روی صورت نمایان شود، فرد به حدی به هم می ریزد که می خواهد هر چه زودتر از شر این آکنه راحت شود. اکنون شما افرادی را تصور کنید که با تعداد زیادی از این جوش ها روی صورت خود مواجه هستند. برای درمان این عارضه پوستی روش های مختلفی وجود دارد که ما به شما در این مقاله، ماسک عسل را پیشنهاد می کنیم. عسل برای پوست صورت چند خاصیت دارد که آن را تبدیل به یک ماسک بسیار عالی برای پوست نموده است:

  • زمانی که عسل را روی پوست قرار می دهید، چون خیلی شیرین است، پتانسیل اسمزی آب روی پوست را کمتر از سلول های پوست می کند. در نتیجه شیبه آب به سمت خارج سلول خواهد بود. در چنین شرایطی، چرک، گرد و غبار و هر گونه آلودگی از منافذ پوست خارج می شوند.
  • از طرفی عسل دارای خاصیت ضد میکروبی است و از آلوده شدن پوستی که اکنون تمیز شده است، جلوگیری خواهد کرد.
  • موم موجود در عسل، منجر به شادابی و براق شدن پوست شما خواهد شد.

با توجه به آنچه که گفته شد، چند نمونه ماسک با عسل به شما معرفی می کنیم. عسل کمک زیادی به رفع جای جوش صورت و لکه‌های پوستی می‌کند.  البته لازم به ذکر است که تمامی روش ها را بهتر است که زیر نظر یک متخصص پوست انجام دهید.

ساخت ماسک عسل
انواع ماسک که با استفاده از عسل می‌توان درست کرد.

انواع ماسک عسل برای صورت

ماسک عسل

ساده ترین نوع ماسک، استفاده از عسل به تنهایی است. کافی است یک لایه از عسل را روی پوست خود قرار داده و چند دقیقه ای صبر کنید. ماسک عسل در درمان جوش صورت تاثیر زیادی دارد.

ماسک عسل و سیب

ماسک سیب و عسل

در این روش مشما به ازای هر 5 قاشق غذاخوری عسل، نیاز به یک سیب متوسط دارید. دانه های سیب را جدا کرده و سیب را به طول کامل له کنید. اکنون عسل را به ان اضافه نموده و حسابی مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس با آب ولرم، پوست خود را بشویید. در داخل سیب اسید گلیکولیک وجود دارد که به عسل کمک می کند تا خاصیت لایه برداری آن چندین برابر شود.

ماسک عسل و آلوئه ورا

در این ماسک، نسبت موادی که استفاده می شود با هم برابر هستند. یعنی به ازای هر قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق ژل آلوئه ورا نیاز دارید. آلوئه ورا دارای خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است.

از طرفی بعد از لایه برداری، پوست را مرطوب و شاداب می کند. در نتیجه یک گزینه مناسب برای مخلوط شدن با عسل به حساب می آید. ترکیب عسل و آلوئه ورا در درمان جوش صورت شما معجزه می کند.

ماسک عسل، ماست، شیر و آبلیمو

ماسک عسل و لیمو

دو قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوردی شیر، یک قاشق غذاخوری ماست و آب یک لیمو مخلوط کرده  و روی پوست خود قرار دهید. اسیدسیتریک موجود در آبلیمو، به لایه برداری کمک نموده و ماست و شیر کمک می کنند پوست بعد از لایه برداری، نرم و لطیف شود. البته توصیه می کنیم که برای هر بار استفاده، ماسک را تازه درست کنید و مواد مانده شده را بر روی پوست خود قرار ندهید.

ماسک عسل و دارچین

در این روش معیار شما برای آماده سازی ماسک، بسته به میزان دارچین دارد. توجه کنید که قرار است ماسک را برای کل صورت استفاده کنید یا قرار است تنها بر روی بخشی از پوست قرار گیرد. عسل را به اندازه ای به دارچین اضافه کنید که خمیری شل و نرم به دست آید. دارچین، خاصیت ضد میکروبی بسیار قوی دارد و پوست را بعد از لایه برداری، محافظت می کند.

ماسک عسل و زردچوبه

درمان جوش صورت با عسل و زردچوبه
از ماسک عسل و زردچوبه با احتیاط استفاده کنید.

این نوع ماسک ادویه ای، براساس میزان عسل تهیه می شود. برای هر قاشق غذاخوری عسل، تنها کمی زردچوبه کافی است. چرا که زیاد بودن این ادویه می تواند تاثیر منفی داشته و به پوست شما آسیب بزند. البته با توجه به اینکه این ماسک حساس است، ابتدا کمی از آن را روی بازوی خود تست کرده و 24 ساعت صبر کنید. در صورتی که مشکلی بروز نکرد، می توانید آن را روی صورت خود قرار دهید و برای درمان لکه‌ها یا جای جوش از آن استفاده کنید.

ماسک عسل و روغن درخت چای

به ازای هر قاشق غذاخوری عسل، دو قطره روغن چای استفاده کنید. این روغن، خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی دارد از یک سو آلودگی های پوست را از بین می برد و از سویی دیگر یک لایه محافظت کننده بعد از پاکسازی پوست شما خواهد بود.

در بالا انواع مختلف ماسک که با استفاده از عسل می‌توانید درست کنید و در درمان جوش صورتتان از آن استفاده کنید به شما معرفی شد. (اگر قرمزی جای جوش روی صورت خود دارید کلیک کنید)اگر از این دستورالعمل ها قبلا استفاده کرده‌اید در انتهای همین صفحه نظر و تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code