آخرین مطالب
دکتر سید رضا صمصام شریعت

اهمیت زایمان طبیعی

اهمیت زایمان طبیعی

یکی از حساس ترین دوران زندگی اکثر خانم ها دوران بارداری و البته نحوه ی زایمان آن ها می باشد. چگونگی انجام زایمان برای خانم ها بسیار مهم و نگران کننده می باشد. هیچکس نمی تواند زمان دقیقی برای زایمان طبیعی مشخص کند. جنین خود این زمان را تعیین می کند و زمانی اتفاق خواهد افتاد که رشد جنین کامل شده باشد.

زمان زایمان طبیعی درد هایی را مادر باید متحمل شود که بعضی اوقات زیاد و بیش از حد می شود و باید برای کم کردن آن درد ها از دارو های مختلفی استفاده کرد. میزان درد و مدت زمان آن در افراد مختلف، متفاوت می باشد. شدت انقباض های رحم در خانم ها و اندازه ی نوزاد و جنین از عوامل تاثیر گذار در میزان درد در مادران می باشد. این درد ها را می توان با اقسام دارو ها کاهش داد.

برای آشنایی با مزایای زایمان طبیعی کلیک کنید

زایمان طبیعی

نشانه های زمان زایمان طبیعی

برای زایمان طبیعی پزشکان زمانی را مشخص می کنند که به صورت تقریبی می باشد. به همین سبب باید اطلاعاتی در مورد زمان زایمان طبیعی داشته باشید. تا در صورت مشاهده ی آن ها به بیمارستان بروید تا مشکلی برای شما و نوزادتان به وجود نیاید. نشانه های زیادی برای شروع زایمان وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند.

خروج ترشحات:

یکی از نشانه های رسیدن زمان زایمان، خروج ترشحاتی از واژن می باشد که آغشته به خون هستند و صورتی می باشند. این ترشحات در واقع تا قبل از زمان رسیدن زایمان دهانه ی رحم را مسدود می کنند و مانع از ورود عفونت به آن می شوند.

احساس سبکی و پایین آمدن برآمدگی شکم: زمانی که به وقت زایمان نزدیک می شوید برآمدگی شکم به پایین می رود زیرا سر جنین می چرخد و به سمت دهانه ی رحم می رود. تکرر ادرار نیز می تواند نشانه ی فرا رسیدن زایمان باشد. با پایین رفتن نوزاد مادر می تواند راحت تر نفس بکشد، چون فشاری بر ریه ها وارد نمی شود.

زایمان طبیعی

انقباضات رحم:

در طول دوران بارداری رحم مادر دچار انقباضاتی می شود که به صورت نامنظم می باشد. در زمان نزدیک به زایمان طبیعی، این انقباضات منظم هستند و در مدت زمان کوتاهی تکرار می شوند.

پاره شدن کیسه ی آب: یکی از مهم ترین نشانه ها، پاره شدن کیسه ی آب مادر می باشد. زمانی که آن پاره می شود مایعات و ترشحات از واژن خارج می شوند. این نشانه یکی از دقیق ترین نشانه ها برای رسیدن زمان زایمان طبیعی می باشد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code