آخرین مطالب

بهترین مکان ها برای مسافرت تابستان کجاست؟!

برای مسافرت تابستان کجا بریم؟

معمولاً با شروع تابستان و تعطیلی مدارس مسافرت‌های تابستانی و گردشگری نیز شروع خواهد شد و این زمان و موقعیت بسیار مناسبی است که بتوانید اکثر شهرهای زیبای ایران که پر از دیدنی ها و آثار باستانی های زیبا می‌باشد را ببینید علاوه بر آن می‌توانید چند روزی را در یک شرایط کاملاً آرام و بی دغدغه بگذارید اما مشکلی که برای بسیاری از افراد پیش از مسافرت وجود دارد این است که به کدام منطقه سفر کند همانطور که می‌دانید ایران دارای مناطق گرم و خشک است و در برخی شهرها شرایط آب و هوایی متفاوت می باشد یعنی به گونه ای است که در فصل تابستان گرمای آن شهر دو برابر خواهد شد اما امروز سعی می‌کنیم برای شما تمامی مناطقی که برای مسافرت در تابستان بسیار مناسب می‌باشد و می‌تواند سفر خاطره انگیزی برای شما باشد را معرفی کنیم.

فیروزکوه تهران: در شهر تهران نیز مناطق و جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که یکی از آن ها فیروزکوه می باشد و شما می توانید در اغلب ماه‌ های سال تنها به دلیل کوهستانی بودن آن به این منطقه اینجا سفر کنید آب و هوای بسیار خنک فیروز کوه باعث شده که هر ساله تعداد زیادی از افراد این منطقه را برای مسافرت در تابستان انتخاب کنند. به شما پیشنهاد می کنیم اگر در فصل تابستان قصد مسافرت به یک جای خوش آب و هوا دارید فیروزکوه تهران می تواند انتخاب مناسبی باشد و همچنین علاوه بر آب و هوای بسیار خنک و مناسب دارای جاذبه های طبیعی زیادی می باشد و شما می توانید برای چند روز با آسایش و آرامش کامل در این مکان حضور داشته باشید جاذبه های تاریخی این منطقه می‌توان به کاروانسراها، قلعه‌ های قدیمی، گورستان های کهن و همچنین برخی امامزاده ها اشاره کرد. از نظر آب و هوا نیز می ‌توان گفت این شهرستان دارای آب و هوای معتدل و خنک است.

مسافرت تابستان -فیروزکوه تهران-پرسی

آلاشت مازندران: از بهترین مناطق شمال که می‌توانید برای مسافرت در تابستان  انتخاب کنید و مطمئن باشید که دارای آب و هوای بسیار مناسبی نیز می باشد آلاشت مازندران است. این منطقه به دلیل وجود آبشارهای بزرگ و طبیعت زیبای خود هر ساله پذیرای بسیاری از میهمانان می باشد. یکی از آبشارهای زیبای این منطقه که در روستای چرات واقع در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب آلاشت واقع است آبشار نارم نام دارد.

دیدن جاذبه های گردشگری مازندارن را از دست ندهید

مسافرت تابستان -ماسوله-پرسی

ماسوله: از دیگر مناطق شهر شمال که می ‌توانید در فصل تابستان به آنجا سفر کنید و همچنین دارای آب و هوای خنک است شهر ماسوله گیلان می ‌باشد که می ‌توان از آن به عنوان یک روستای تاریخی و با تمدن و یکی از نقاط بسیار سرسبز و زیبای شمال ایران نام برد. از ویژگی این روستا می توان به تابستان های خوش آب و هوای آن اشاره کرد که تمامی گردشگران سعی می ‌کنند این شهر را به عنوان مقصد برای مسافرت در تابستان انتخاب کنند. موقعیت جغرافیایی شهر ماسوله به این صورت است که در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردار جنگل فومن ۶۰ کیلومتری شهر رشت ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۲۰ کیلومتری شهر ماکلوان قرار دارد علاوه بر آب و هوای بسیار متعادل آن می‌توان به برخی جاذبه‌های تاریخی آن که تحت حفاظت میراث فرهنگی قرار دارد نیز اشاره کرد و شما هنگام سفر کردن به این شهر می توانید تمامی این جاذبه‌های تاریخی را ببینید کوهستان های مرتفع و جنگل های بسیار زیبای این شهر تا حدود زیادی در خنکی آب و هوای آن نقش دارند یکی دیگر از جاهای بسیار زیبای این شهر قله شاه معلم با ارتفاع ۳۰۵۰ متر می باشد که می تواند برای کوهنوردان بسیار جذاب باشد.

جهان نمای گرگان: از دیگر مناطق و شهرهای خنک ایران که مناسب مسافرت در تابستان می‌باشد جهان نمای گرگان است. روستای جهان نما در یک موقعیت کاملاً طبیعی قرار گرفته و همچنین جزو مناطق حفاظت شده می باشد و دارای مناظر و جلوه های شگفت انگیز و بسیار زیبایی نیز است هنگامی که به این مکان زیبا سفر می ‌کنید ارتفاعات و چشم ‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی را خواهید دید که در فصل بهار و تابستان طراوت بسیار دلچسب و دل انگیزی را به همراه دارد که باعث می شود گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب کند از مکان ‌ها و مناظر طبیعی این روستا می توان به دهکده جهان نما اشاره کرد که درست در دامنه کوه جهان‌ نما واقع شده است.

مسافرت تابستان -جهان نمای گرگان-پرسی

بجنورد خراسان: بجنورد خراسان نیز با توجه به آب و هوای بسیار خنکی که دارد از بهترین مناطق برای سفرهای تابستانی می باشد این شهر در خراسان شمالی است و افرادی که به این منطقه سفر کرده اند به خوبی می دانند که دارای جاذبه‌های بسیار زیادی از نوع تاریخی و طبیعی می باشد و می توان گفت که این منطقه در فصل بهار و تابستان با توجه به آب و هوای خنک و معتدل ای که دارد بهترین وقت برای بازدید و مسافرت در تابستان می باشد

کندوان تبریز: در جنوب غربی ایران و در شهر تبریز یک روستای خوش آب و هوا به نام کندوان وجود دارد که مناسب مسافرت در تابستان می باشد و در هنگام سفر به این منطقه متوجه آب و هوای خنک و دلچسب آن خواهید شد. با سفر به این روستا جذب زیبایی های بی شمار آن خواهید شد و می توان گفت که نمونه آن از لحاظ سرسبزی و خوش آب و هوایی در سراسر کشور وجود ندارد. در هنگام شروع ماه اردیبهشت تا انتهای تابستان یعنی شهریور ماه این منطقه برای مسافرت بسیار مناسب می باشد و می توانید از سرسبزی و خوش آب و هوایی آن لذت ببرید.

مسافرت تابستان -کندوان تبریز-پرسی

اردبیل: یکی دیگر از مناطقی که می توانید در فصل تعطیل تابستان  اوقات بسیار خوبی را در آنجا داشته باشید شهر زیبای اردبیل می باشد. استان اردبیل به عنوان یکی از استان های مرزی ایران می باشد که در نزدیکی جمهوری آذربایجان قرار دارد و می ‌توان از این شهر به عنوان یکی از سرد ترین استان های موجود در کشور ایران نام برد که این آب و هوا در فصل تابستان بسیار مناسب برای مسافرت می باشد. این شهر دارای جاذبه‌ های گردشگری بسیار زیادی است که با حضور در آن می توانید از مناطق زیبا و دیدنی مانند خانه تاریخی ارشادی، مسجد جامع اردبیل، میدان جانبازان و گرمابه های بسیار قدیمی و تاریخی که مربوط به دوره های قبل از صفویه و قاجار می باشد دیدن کنید

ارومیه: یکی از کلان شهرهای بزرگ ایران که در مرکز استان آذربایجان غربی قرار دارد شهر ارومیه می باشد که با توجه به آب و هوای مساعد و خنکی که دارد مناسب ترین مکان برای مسافرت در تابستان است. موقعیت جغرافیایی شهر به این گونه است که در شمال غربی منطقه آذر بایجان غربی واقع شده است و با توجه به این که بهترین محل برای مسافران تابستانی است به عنوان دهمین شهر پرجمعیت ایران نیز شناخت شده. این شهر دارای مناطق گردشگری بسیار زیادی است که با حضور در آن می توانید تا هر زمان که در آن جا هستید از جاذبه های آن لذت ببرید.

مسافرت تابستان-ماکو یا شهر سنگی-پرسی

ماکو یا شهر سنگی: از دیگر شهرهای مرزی استان آذربایجان غربی می‌ توان به ماکو اشاره کرد که در مرز ایران و ترکیه قرار دارد. به دلیل موقعیت طبیعی و جاذبه های خاصی که در این شهرهای قرار گرفته در فصل تابستان پذیرای مسافران بسیار زیادی است و قرار گرفتن آن میان دو کوه باعث شده که آب و هوای خنکی در فصل تابستان داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی ‌های این شهر که باعث شده مسافران تمایل خاصی به آن داشته باشند تمدن کهن و جاذبه های تاریخی بسیار زیاد، خوش آب و هوا بودن و زیبایی های طبیعی، رودهای پرآب و دیدنی، غارهایی که هر کدام دارای ویژگی و دیدنی های خاص هستند، لباس محلی های بسیار زیبا و با تنوع  خاص و برخی صنایع دستی آن که هنر دست عشایران می باشد که همین دلایل باعث جذب مسافران شده است. اگر قصد داشتید در فصل تابستان برای چند روز تعطیلات خود را در شهر زیبای ماکو بگذرانید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از بافت قدیم شهر دیدن کنید که قدمت آن به زمان های قدیم یعنی دوره تیموری و صفوی باز می گردد. علاوه بر این که می‌ توانید از مکان ‌های تاریخی آن دیدار کنید این امکان نیز وجود دارد که کالاهای مختلف و مورد نیاز را برای خود خریداری کنید که البته هدف بیشتر گردشگران خرید لوازم و وسایل مورد نیاز است. به دلیل بازارچه مرزی که در این شهر وجود دارد انواع مختلف کالاها با کیفیت و با مناسب ترین قیمت در آن وجود دارد که شامل وسایل خانگی آرایشی و… می ‌شود به طور کلی شما می توانید با سفر به ماکو هم جاذبه های تاریخی آن را ببینید و هم با هزینه کمتر کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید.

مسافرت تابستان -چابهار-پرسی

چابهار: اگر می خواهید در فصل تابستان به یکی از بندرهای خنک ایران سفر کنید به شما پیشنهاد می دهیم که حتماً شهر زیبای چابهار را انتخاب کنید. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران می تواند بهترین مکان برای مسافرت در تابستان شما باشد. یکی از دلایل خنک بودن این بندر زیبا این است که در فصل تابستان باد های موسمی از سمت اقیانوس هند می و‌زند و باعث می شود که خنک ترین آب و هوا در شهر چابهار وجود داشته باشد. سفر به شهر زیبای چابهار می ‌تواند خاطرات بسیار خوبی را برای شما به جا بگذارد البته تنها شرایط آب و هوایی آن باعث جذب مسافران نشده و این شهر دارای منابع طبیعی و گردشگری بسیار زیادی می باشد و اگر بخواهیم به چند مورد آن اشاره کنیم می توان از کوه های مینیاتوری، آبزیان مختلف و میوه های گرمسیری آن نام برد. از دیگر زیبایی های این شهر می توان به غروب آفتاب زیبای آن در کنار خلیج اشاره کرد که می ‌تواند بسیار جذاب و دل انگیز باشد هنگامی که هوا رو به تاریکی می رود کشتی ها و قایق هایی که در بندر وجود دارند نورهای بسیار زیبایی را در آن مکان ایجاد می کنند که زیبایی خلیج چندین برابر خواهد شد. فراموش نکنید که اگر به این شهر زیبا و خاطره انگیز سفر کردید حتما از تالاب لیپار دیدن کنید که در ۱۵ کیلومتری شهر به چابهار قرار گرفته و به تالاب صورتی نیز شناخته می شود از ویژگی های این تالاب که باعث زیبایی چند برابر آن شده وجود پلانکتون های قرمز در آن می باشد. علاوه بر پلانکتون ها گونه‌های گیاهی و جانوران بسیار زیبای دیگری نیز در این تالاب موجود می باشد که به شما پیشنهاد می دهیم در صورت سفر به این شهر زیبا از آن دیدن فرمایید. جاذبه ها و زیبایی های شهر چابهار تنها به این مکان هایی که نام بردیم ختم نخواهد شد و دارای مناطق دیدنی بسیار زیاد دیگری نیز می‌باشد و آنقدر از تنوع برخوردار است که آن را به قطب گردشگری جنوب شرقی ایران می شناسند.

مسافرت تابستان -زریوار-پرسی

زریوار: زریوار یکی از مناطق زیبای کردستان می باشد و اگر بخواهیم دقیق‌ تر به توضیح آن بپردازیم باید بگوییم که نام یک تالاب آب شیرین است که در سه کیلومتری غرب شهر مریوان قرار گرفته است. اگر می خواهید از اطلاعات این تالاب آب شیرین بدانید باید بگوییم که طول و عرض دریاچه حدود ۵ و ۶/۱ متر است. در فصل بهار و تابستان علی الخصوص در تابستان این منطقه بسیار خنک و بهترین مکان برای مسافرت شما می باشد. در فصل تابستان به دلیل نسیمی که از سمت دریاچه می وزد آب و هوای آن بسیار خنک تر خواهد شد. این دریاچه در دره ی پهناور قرار گرفته و در اطراف آن جنگل های وسیع بلوط و بیشه زارهای بسیار زیبایی را در بر گرفته است. این دریاچه بسیار زیبا و بی نظیر می باشد و در اطراف آن انواع مختلف گونه های گیاهی مانند نیلوفر آبی، پیچک به چشم می خورد و علاوه بر این گونه های گیاهی، این دریاچه دارای ماهی های بسیار زیبا و متنوعی می باشد که می توانید در فصل مخصوص برای ماهیگیری در کنار این دریاچه بروید. از دیگر منابع تفریحی می ‌توان به قایق‌ سواری آن اشاره کرد که در حین قایق سواری می توانید عکس های بسیار زیبا و خاطره انگیزی را از خود و همراهانتان بگیرید این زیبایی بی نظیر باعث شده که هر ساله  مسافران بسیار زیادی به غرب کشور سفر کنند البته شما می توانید اطمینان داشته باشید که تمام امکانات برای مسافرین مانند هتل، رستوران و پارکینگ موجود می باشد و حتی این امکان برای مسافرین وجود دارد که در کنار دریاچه چادر خود را بر پا کنند و با خیال راحت در آنجا بمانند.

مسافرت تابستان-آهار-پرسی

آهار: معمولاً روستا ها دارای آب و هوای بسیار خنک و مناسبی برای مسافرت در تابستان می ‌باشند. آهار یکی از روستاهای شمال شرقی تهران است که در دهستان رودبار قصران قرار گرفته و به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوای شمیرانات می‌ باشد که وجود مزارع وسیع و باغ‌ های بسیار سرسبز باعث  زیبایی این منطقه شده است. در فصل بهار و ماه اردیبهشت درخت های گیلاس شکوفه های بسیار زیبا و دیدنی دارند. در فصل تابستان نیز این روستا می تواند بهترین مکان برای مسافرت شما و فرار از شلوغی های شهر باشد. اگر بخواهیم از جاذبه های این روستا نام ببریم می توانیم به آبشار و ییلاق شکر آب را که در غرب روستا قرار گرفته اشاره کنیم که شکر آب دارای چند قنات و چشمه آب می باشد که بسیار دیدنی و آب و هوای خنک دارد. بهترین مکان برای افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند می توانید از طریق تله کابین نیز مسیر قله توچال را طی کنید اگر قصد دارید که برای چند روز در این روستا بمانید امکان چادر زدن یا حتی اجاره خانه های روستایی بسیار تمیز و مناسب برای شما وجود دارد از دیگر ویژگی‌های این روستا می‌ توان به مسیرهای دوچرخه سواری و موتور سواری آن اشاره کرد.

مسافرت در تابستان

آذربایجان شرقی: شهرهای آذربایجان شرقی در فصل تابستان می تواند بهترین مکان برای مسافرت شما باشند همانطور که می ‌دانید در ماه مرداد گرما به اوج خود می رسد، اما با سفر به تبریز می توانید ببینید که آب و هوای آن بهاری و معتدل است.  دیدنی ‌های این شهر و جاذبه های طبیعی نیز بسیار زیاد می باشد و اگر شما به آنجا سفر کنید دل کندن از این شهر برای شما کار مشکلی نخواهد شد اگر شما به مکان های تاریخی و قدیمی بسیار علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به محل مقصودی تبریز بروید و در طول سفر تان حتما از منطقه حفاظت شده ارسباران که گونه های گیاهی و جانوری بسیار خاص و زیبای دارد دیدن کنید

مسافرت تابستان-کوهرنگ-پرسی

کوهرنگ: از دیگر مناطق مناسب برای مسافرت در فصل تابستان که می توانید خاطرات به یاد ماندنی و بسیار خوبی را برای خود به وجود بیاورید می ‌توانید به کوهرنگ که یک منطقه بسیار زیبا در چهارمحال و بختیاری از سفر کنید. آب معدنی های کوهرنگ بسیار معروف می باشد و شما با سفر به این منطقه متوجه دشت لاله های واژگون خواهید شد که در فصل بهار انسان را حیرت زده خواهد کرد یکی از ویژگی‌های این منطقه آن است که فصل سال زیبایی های خاص خود را دارد منطقه به بهشت سفید معروف است و علت این نام به این دلیل است که ۱۰ درصد کل آب های ایران از این ناحیه تامین می شود و در فصل زمستان می توانید این موضوع را به وضوح مشاهده کنید که در تمامی ماه های آن همیشه بابک سفید پوش است.

مسافرت تابستان -چادگان-پرسی

چادگان: شاید شما نیز به خوبی بدانید که چادگان به بهشت گمشده اصفهان معروف است و دارای یک آب و هوای خنک و مناسب برای سفرهای تابستانی شما می باشد این شهرستان در ۱۱۵ کیلومتری مرکز اصفهان قرار گرفته و به غیر از آب و هوای معتدل و خنکی که دارد طبیعت بسیار زیبا و برخی امکانات تفریحی آن باعث شده که هر ساله مسافران بسیار زیادی به این منطقه سفر کنند از مجموعه های تفریحی آن می ‌توان به اسکله قایقرانی، قایق های پدالی، قایق ‌های موتوری  باشگاه سوارکاری، استخر، رستوران و… نام برد. از دیگر مناطق زیبا و تفریحی چادگان که شما نیز به خوبی با آن آشنایی دارید دهکده زاینده رود می باشد و از مناظر جذاب و دیدنی بهره مند است  و علاوه بر مناظر دارای امکانات تفریحی بسیار متنوع و مختلفی نیز می باشد

همدان: از دیگر شهرهایی که مناسب مسافرت در فصل تابستان می باشد و از لحاظ آب و هوایی نیز بسیار مناسب است می توان به شهر زیبای همدان که در منطقه غربی کشور واقع شده و به دلیل وجود کوهستان های این منطقه دارای آب و هوای بسیار خنکی می باشد، اشاره کرد. شهر زیبای همدان در دامنه کوه الوند قرار گرفته و به عنوان یکی از استان های سردسیر کشور ایران محسوب می‌ شود. علاوه بر آب و هوای معتدل و خنک این استان می ‌توان به جاذبه‌ های تاریخی و زیبای بسیار زیادی در این شهر اشاره کرد. به شما پیشنهاد می دهیم که اگر به همدان سفر کردید حتماً از آرامگاه بابا طاهر و سایر باغ های سرسبز و چشمه های زیبای آن دیدن کنید.

مسافرت تابستان -همدان-پرسی

سیاسرد بروجن: می توان گفت سیاسرد یکی از خنک ترین مناطق آب و هوایی در کشور ایران می باشد که در فاصله ۶ کیلومتری بروجن قرار گرفته و وجود باغ های میوه متنوع و چشمه های آب زیرزمینی باعث شده که مسافران بسیار زیادی در فصل بهار و تابستان این منطقه را برای مسافرت انتخاب کنند. البته این مکان برای فصل زمستان نیز تفریحگاه بسیار عالی برای کوهنوردی و اسکی می ‌باشد. از مهم ‌ترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری می توان به سیاسرد اشاره کرد. افرادی که به این منطقه سفر کرده اند به‌ خوبی می ‌دانند و شاید شما هم شنیده باشید که در فصل تابستان هیچ منطقه ‌ای به اندازه سیاسرد خنک نمی باشد به گونه ای که اگر می خواهید در فصل تابستان به این منطقه مسافرت کنید حتماً لباس گرم به همراه داشته باشید زیرا از خنکی بسیار دلچسب سیاسرد شگفت زده خواهید شد. از ویژگی‌های این منطقه می‌ توان به دو چشمه پرآب و خروشان آن و همچنین بیش از یک میلیون درخت میوه های مختلف و درختان چنار آن اشاره کرد که با قدمت زیادی  دارند و می توان از آن ها به عنوان یک مناظر دیدنی نام برد. از دیگر امکانات این منطقه می ‌توان به انواع مختلف وسایل بازی، پارکینگ و استخر نام برد. علاوه بر تمامی امکانات تفریحی موجود در این منطقه موزه تاریخی طبیعی بروجن نیز در نزدیکی سیاسرد می باشد که در آن چندین مورد  جانوران مختلف وجود دارد که تاکسیدرمی شده اند. پس اگر قصد سفر به این منطقه را داشتید به شما توصیه می ‌کنیم که حتماً از آن بازدید کنید.

امیدواریم مطالبی که در قسمت بالا برای سفر در تابستان بیان کردیم کامل و برای شما کارآمد باشد.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code